Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
A kormány 1 százalékpontos szociális hozzájárulási adó (szocho) csökkentést tervez, hogy a hazai cégek könnyebben finanszírozhassák a következő évek béremeléseit. A jelenlegi 13%-os kulcs 12%-ra mérséklődne, ami jelentős könnyítést jelenthet a munkáltatóknak - írta meg a Portfolio.
Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadási üzletágának együttműködő partnere szerint még számos részletkérdés tisztázásra vár. Nem világos, hogy mikor lép életbe az alacsonyabb kulcs, lesz-e évközi változás, plafon nélkül alkalmazzák-e a csökkentést, illetve hogy minden jövedelemtípusra vonatkozik-e az új szabályozás.
Az elmúlt években jelentős változások történtek a szocho szabályozásában. 2016-ban még 27% volt az adókötelezettség mértéke, ami mára 13%-ra csökkent. Emellett a korábban fizetendő 1,5%-os szakképzési hozzájárulás is megszűnt, ami további könnyítést jelentett a vállalkozásoknak.
A szakértő szerint ideális lenne, ha az új adómérték bevezetése előtt néhány hónap felkészülési időt hagynának, és a kulcsváltás az új év kezdetével lépne életbe, mivel a szocho minden kifizetőt érint.
A szocho-csökkentés hatását a minimálbéremelés hatásával együttesen kell vizsgálni. Bár a dolgozók magasabb nominális jövedelem után fizetnek majd járulékot és személyi jövedelemadót, a munkáltatók terhe csökken az alacsonyabb szocho-kulcs miatt.
A munkavállalók két területen érezhetik meg közvetlenül az adócsökkentés hatását: a cafeteria keretösszegek nettó értéke növekedhet, illetve a befektetésekkel kapcsolatos szocho-kötelezettségek is csökkenhetnek, javítva a rendelkezésre álló jövedelmet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Konkrét példákkal szemléltetve: egy minimálbéres dolgozó esetében a munkáltató havi 3300 forintot, éves szinten 39.600 forintot takaríthat meg az adócsökkentés révén. A mediánbér (562.300 Ft) szintjén ez a megtakarítás havi 6000 forint, éves szinten 72.000 forint lehet.
Kérdéses, hogy a munkáltatók hogyan gazdálkodnak majd a szocho-csökkentésből származó előnnyel: megtartják maguknak, teljes egészében átadják a munkavállalóknak, vagy megosztva gazdálkodnak vele. Ez várhatóan az adott bértárgyalásokon, a felek alkupozíciójától függően alakul majd ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








