Van még hova fejlődnünk a banki digitalizációban

Van még hova fejlődnünk a banki digitalizációban

2016. november 8. 11:10

Új csúcsot döntött a hitelfelvételi optimizmus, kiemelkedő a fogyasztási várakozás, és 4 éves csúcson a megtakarítási optimizmus is - derült ki a Deloitte és a Scale Research közös reprezentatív felméréséből.

Ezúttal is elvégezte a Deloitte immár hagyományos, félévente megjelenő BankIndex felmérését. A lakosság bankolási szokásait vizsgálva kiderül, hogy Magyarországon 2016-ban stagnál a hitelállomány. A szakértők 2018-ig emelkedő, végül 2,5 százalékot elérő növekedésre számítanak. A lakossági hitelezésen belül nem a jelzálog jellegű hitelek várható növekedése a meghatározó, a dinamikus növekedés a nem jelzálog jellegű hiteleknél várható a következő években - derül ki a Deloitte előrejelzéséből.

Hazánkban folyamatosan nő azoknak az aránya, akik pozitívan vagy semlegesen állnak a hitelekhez, bár még mindig sokan vannak azok, akik negatívan gondolnak a hitelekre. De a megtakarításaik és a fogyasztásainkat vizsgálva is folyamatos növekedés figyelhető meg.

A felmérésben résztvevők közül 13,4 százalék a megtakarításokkal rendelkező háztartások aránya.

A kutatásból az is kiderült, hogy az ár mellett egyre nagyobb szerepet tölt be vásárlásaink során az úgynevezett "ügyfél élmény". Ha a bankokról van szó, akkor akkor sincs ez másképpen, már nem csak a kamat számít, hanem az is, hogy milyen minőségű a szolgáltatás.

Egyre nagyobb figyelmet kap a digitális átalakulás. Magyarország digitális érettség szempontjából a 7. helyen végzett a vizsgált 8 EU-s ország közül, a legjobb magyar bank pedig csupán a a 21 helyet szerezte meg a vizsgált 76 bank közül.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 24. csütörtök
Iván
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. június 23. 20:43