A Fitch Ratings változatlanul BBB szinten hagyta Magyarország adósbesorolását, azonban a stabil kilátást negatívra módosította.
A forint és deviza hitel- vagy lízingszerződéssel rendelkező fogyasztók akkor is kérhetnek részletes elszámolást pénzügyi intézményüktől, ha tőlük korábban nem vontak el tisztességtelenül költségeket - derül ki a Magyar Nemzeti Bank sajtóközleményéből.
Akkor is kérhetnek elszámolást a pénzügyi intézményektől a hitel- vagy lízingszerződéssel rendelkező ügyfelek, akiknél pénzügyi intézményük nem emelte meg a kamatot, díjat vagy a költséget, és nem kaptak elszámolási értesítőt szeptember végéig, mert szolgáltatójuk e kötelezettségét közlemény közzététele útján teljesítette.Nekik az elszámolási szabályok szerint (58/2015 MNB rendelet) sem visszajáró összeget, sem elszámolási értesítőt nem kellett kapniuk postai úton az elszámolás 2015. szeptember 30-ig tartó teljesítése során.A vonatkozó MNB rendelet értelmében azoknál a korábban már szerződésszerű teljesítéssel megszűnt - jellemzően rövid futamidejű, fix költségű - fogyasztói kölcsönszerződéseknél, ahol semmiféle kötelezettség nem maradt fenn és a szerződés ideje alatt tisztességtelen kamat-, díj-, költségemelés sem volt, nem kell külön értesítő levelet küldeni. E szerződések esetében a pénzügyi intézmények az elszámolásról a honlapjukon, illetve ügyfélszolgálati helységeikben közzétett közleményben tájékoztathatják az ügyfeleket.
A jegybank álláspontja szerint azonban az érintett ügyfelek - amennyiben igénylik - ez esetben is kérhetik a részletes elszámolást, és az elszámolás kapcsán lehetőségük van írásbeli panaszt tenni, vagy akár jogorvoslatot kérni. A pénzügyi intézmények az elszámolásról készített részletes kimutatást az ügyfél kérésére - és választása szerint - elektronikus úton vagy nyomtatott formában 5 munkanapon belül ugyanúgy kötelesek díjmentesen rendelkezésre bocsátani, mint minden más esetben.
Hitelrobbanás Magyarországon: rég akartak ennyire eladósodni az emberek, önként sétálnak a csapdába?
Az MNB legfrissebb lakossági megtakarítási felmérése szerint javultak a magyarok anyagi helyzetükre vonatkozó várakozásai.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








