A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a CIB Bank Zrt. a "CIB Gyorskölcsön Ingatlanfedezettel" terméket népszerűsítő reklámkampányában a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A reklámok közös jellemzője volt, hogy kiemelten hirdették a 8 munkanap alatti hitelhez jutás lehetőségét, illetve azt, hogy nincs szükség jövedelemigazolásra és elengedik a közjegyzői díjat.
Eljárásában a GVH jogsértőnek minősítette a 8 munkanapos hitelfolyósításról történt tájékoztatások egy részét, azonban a jövedelemigazolás nélküli hitellehetőség, valamint a közjegyzői díj nélküliség ígéretével kapcsolatosan nem állapított meg jogsértést. A GVH 5.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a CIB Bank Zrt-t.
A bank a 2008. tavaszi és őszi kampányaiban (portálmatrica, nyomtatott sajtóban megjelenő reklám, plakát, televíziós reklám, stb.), illetve kampányon kívüli kommunikációs eszközökön (ügyfelek részére megküldött, számlakivonathoz csatolt hírlevelek, eseti fióki hirdetések, szórólapok, terméktájékoztatók, stb.) népszerűsítette a "CIB Gyorskölcsön Ingatlanfedezettel" elnevezésű termékét. A kifogásolt hirdetések kiemelten hirdették a 8 munkanapon belüli hitelfolyósítást, a jövedelemigazolás nélküli hitellehetőséget, valamint a közjegyzői díj nélküliséget is.
A GVH álláspontja szerint a bank a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a 2008. tavaszi és őszi kampány televíziós reklámjaiban és portálmatricáin a 8 munkanap alatti hitelfolyósítást kiemelten hirdette, anélkül, hogy a hitelfolyósítás általa használt (és a mindennapi életben megszokottól eltérő) jelentését feltüntette volna. A bank a hitelezési folyamat kezdőnapját az értékbecslés helyszíni eljárásának napjától számította, a hitelfolyósítást pedig a fogyasztó bankszámlájára "blokkolt folyósítással" azonosította. Ezen új definíciók alkalmazásával a bank a hitelfelvétel/hitelfolyósítás - ügyfelek által jól ismert - folyamatát részelemekre bontotta és csak annak egy általa kiragadott részére - az értékbecsléstől a "blokkolt" folyósítás napjáig terjedő időszakra - vállalta a 8 munkanap alatti ügyintézést. A versenyhivatal azon eszközöket tartotta jogsértőnek, amelyek a 8 munkanap alatti hitelfolyósítást kiemelten hirdették, anélkül, hogy az annak értelmezéséhez szükséges kiegészítő információkat a fogyasztók számára észlelhető módon megjelenítették volna.
A többi kommunikációs eszközt a versenyhivatal a 8 munkanapos hitelfolyósításról történt tájékoztatás vonatkozásában nem tartotta jogsértőnek figyelemmel arra, hogy azok a 8 munkanapon belüli folyósítás bank által használt fogalmát megfelelő módon ismertették. A jövedelemigazolás nélküli hitellehetőség, valamint a közjegyzői díj nélküliség ígéretével kapcsolatosan a GVH szintén nem állapított meg jogsértést.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bírság összegének meghatározásakor a GVH a jogsértő tájékoztatások megjelentetésével kapcsolatban felmerült költségekből indult ki. Súlyosító körülményként értékelte, hogy a versenyhivatal korábban már két alkalommal (Vj-190/2006., Vj-121/2007.) elmarasztalta a bankot, mert a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást tanúsított. A bírság megállapításakor enyhítő körülményként értékelte egyebek között, hogy a kampány során alkalmazott eszközök többségével kapcsolatban a GVH nem állapított meg jogsértést.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert