Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint idén karácsonykor még nem, azonban jövő év elején jelentősen alábbhagyhat hazánkban a költekezési kedv, ami igen borús jövőt jósol a kereskedőknek - írja a Magyar Nemzet.
Az olcsóbb élelmiszereknek, az alacsony benzinárnak és a pénzintézetek iránti bizalmatlanságnak tudja be Vámos György azt, hogy a várakozásokkal ellentétben megugrott a magyarok vásárlási kedve a napokban, így idén több ünnepi fogás kerülhet az asztalokra, azonban ajándékokra vélhetően kevesebbet költünk majd.
A bankokba vetett bizalom megrendülése miatt megtakarításaikat is inkább fogyasztásra fordítják az emberek, az élelmiszereken, benzinen elért megtakarítással együtt.
Jövőre azonban az elmaradó 13. havi juttatások, a devizahitelek magasabb törlesztőrészletei, és az ünnepi költekezésre felvett hitelek elköltése után válságbomba robbanhat a kereskedelemben a főtitkár szerint, ami több vállalkozást tevékenysége megszűntetésére késztethet majd.
Tavaly 3-4 százalékos forgalomcsökkenés mellett 2-3 ezerrel csökkent a boltok száma, ez a tendencia pedig idén is folytatódhat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








