Rajtaütött a brit rendőrség egy birminghami bankkártya hamisító bandán, akik a chip-and-pin terminálok manipulálásával szerezték meg a fizetők kártyaadatait, majd a lemásolt plasztikokat olyan országokban használták, ahol még nem túl elterjedt a biztonságosabb, chip alapú technológia.
A rajtaütés alkalmával chip-and-pin terminálokat, kártyaszámokat, kártyaolvasókat, szoftvereket és hamisított mágnescsíkos bankkártyákat foglalt le a rendőrség. Feltételezések szerint az elkövetők az üzletek önkiszolgáló pénztárainak kártyaolvasóiba rejtették készülékeiket, melyek segítségével rögzíteni tudták a kártya adatait és a PIN-kódot is.
Megjegyezzük, hogy korábban a PIN-kód megszerzéséhez általában rejtett kamerára volt szükség, szakértők szerint azonban mostanra a bűnözők ezt is megoldják a terminálon keresztül.
Miután minden adatot megszereznek, egyszerű mágnescsíkos kártyát hoznak létre és olyan helyen vesznek fel vele készpénzt, ahol az ATM nem tesz különbséget a chipes és mágnescsíkos kártyák között.
A vásárlóknak gyakorlatilag nincs esélyük észrevenni, hogy egy terminál manipulált vagy sem, a kiszolgáltatott áldozatok azonban az esetek többségében visszakapják pénzüket.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








