Olaszország harmadik legnagyobb bankja, a Banco Popolare Bankcsoport 2007. májusa óta, az IC Bank felvásárlásával megjelent hazánkban, a menedzsment pedig mostanra elérkezettnek tartotta az időt, hogy szélesebb nyilvánosság elé tárja a pénzintézet terveit - tudtuk meg a sajtótájékoztatón.
Fausto Perlato, elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy a banknak több mint 100 ezer részvényese van és minden részvényesnek a tulajdonolt mennyiségtől függetlenül egy szavazata van, mely a bank népi jellegét erősíti. A Banco Popolare expanziós törekvéseiben jövőre várhatók újabb fordulatok - hangsúlyozta a bankvezető.
A csoport közép- és kelet-európai terveibe maximálisan beleilleszkedik a magyarországi tranzakció, mely mellett Horvátországban, Csehországban és Romániában is megjelentek, utóbbiban egy lízingcég megvásárlásán keresztül. A Banco Popolare elsősorban kisebb bankokat szokott vásárolni, mivel itt tud kedvezőbb árat elérni, valamint ezen szervezetméretre könnyebb áthozni saját filozófiájukat. A Banco Popolare elsősorban területi bank, territoriális alapon szerveződött, a területi jellegzetességeket figyelembe véve.
Fausto Perlato elmondta, hogy Magyarországon magyar menedzsereket alkalmaznak az operatív vezetésben. Míg a tavalyi év az előkészítésről szólt, addig idén már elkezdődhet a működés és a bővülés. A magyarországi felvásárlás óta a tulajdonos két alkalommal is alaptőkét emelt, összesen 30 millió euro összegben, valamint az anyabank további 15 millió eurós alárendelt kölcsöntőkét nyújtott a Banco Popolare Hungary számára. A banknál rövidtávon az expanziós törekvés elsődleges a megtérüléssel szemben.
A Banco Popolare Hungary jelenleg 10 fiókból álló hálózattal rendelkezik Budapesten és a főváros környékén, melyből 4-et fennállása óta hozott létre. A 2008-as évet természetesen újabb fióknyitások jellemzik majd, a bank ugyanis néhány éven belül 20-25 fiókból álló országos hálózatot szeretne létrehozni.
A pénzintézet univerzális kereskedelmi bankként működik majd a magyar piacon, termékpalettája ennek megfelelően folyamatosan bővül majd. A bank bizonyos tevékenységekhez jelenleg is engedélyekre vár. A bank forintban vagy euróban kíván hitelezni, nem lép be a CHF és a japán jen piacra, meg akarnak felelni ugyanis "az etikus banki filozófiának" - hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató. Ahhoz, hogy a kamat ezen termékeknél versenyképes legyen, természetesen csökkenteni kell az árréseket.
A bank bruttó hitelállománya február végén 13 809 millió forintot tett ki, mely nagyságrendileg egyenletesen oszlik meg a lakossági-kisvállalati és a vállalati szegmens között. A február végi betétállomány 13 458 millió forint volt, melyből 9 989 milliót a lakossági és kisvállalati betétek tettek ki. A bank az idei második hónap végén 9 272 ügyféllel és 15 409 ügyfélszámlával rendelkezett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bank az IC felvásárlása óta 15 millió eurónyi hitelt írt le, ez azonban tükröződött a vételárban is, így végeredményben jó üzletet kötött a bank, a saját tőke kétszereséért vásárolt ugyanis, a piacon megszokott 3-3,5-es szorzó helyett - emelte ki Fausto Perlato.
Dr. Raskó György, igazgatósági tag elmondta, hogy őt az fogta meg, hogy Észak-Olaszországban a kkv-finanszírozás mennyire gördülékenyen működik, a hazai gyakorlattal szemben. Raskó meglátása szerint az olaszoknál a személyes kapcsolat sokkal fontosabb a finanszírozásnál, mint a tárgyi fedezet, mégis igen sikeresek az észak-olaszországi családi vállalkozások. A szakember szerint a hazai kkv-szegmens fejlődési dinamikája is hagy kívánnivalót maga után, a Banco Popolare így egy más megközelítéssel alternatívát nyújthat a terület képviselői számára.
A magyar makrogazdasági helyzetet és a bankszektor lassulását firtató kérdésekre az elnök-vezérigazgató olaszos optimizmussal azt válaszolta: minden lehetőséget jelent, ami körülveszi őket. A hazai piacon léteznek olyan szerződések, melyek egy vállalati hitelnyújtásnál kizárják, hogy a cég más banknál is számlát nyithasson, máshonnan is forráshoz juthasson. Olaszországban az ilyen gyakorlat bírósági ügyeket szülne, a hazaitól eltérő megközelítésre azonban feltehetően lehet kereslet itthon is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








