Hová tűnt a pénzünk, kérdezhetjük magunktól nap végén. Gyakorta hosszú időbe telik, hogy visszaidézzük, hol, mennyit és mire költöttünk, s miért van egy újabb 5 ezressel kevesebb a pénztárcánkban. De mi történik, ha nem gondoljuk végig minden nap, hogy hol jártunk, és ott mennyit fizettünk?
A válasz egyszerű: költésünk ellenőrizhetetlenné válik. Egy nemrégiben készült felmérés szerint az amerikai fogyasztó 48 százaléka szenved a fent leírt jelenségtől, akiknek körülbelül 2340 dollár (436 ezer forint) folyik ki évente a kezéből, ellenőrizetlenül.
Egy átlagos fogyasztó hetente körülbelül 120 dollárt (22 ezer forintot) költ el, a VISA USA felmérése szerint azonban minden második vásárló az elköltött összeg több mint egyharmadáról, 45 dollárról (8300 forintról), nem tudja megmondani, hogy hova került. A fogyasztók 7 százalékánál az emlékezet ködében elvesző összegek nagyságrendje pedig eléri a 100 dollárt (18 600 forintot).
A legtöbben a szétaprózódó kifizetéseket okolják pénzük eltűnéséért: minden ötödik vásárló elismeri, hogy hetente körülbelül 25 dollárt (4650 forintot) költ el készpénzben apróságokra, melyekre később már nem tud visszaemlékezni.
A problémát az jelenti, hogy a fogyasztók fele úgy érzi, hogy az elfeledett pénzösszegek lehetetlenné teszik a pénzügyi tervezést, és komolyan veszélyeztetik a családi költségvetés stabilitását.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A legnagyobb kontrolálatlan költéssel a 34 év alatti férfiak rendelkeznek, akik körülbelül évi 3080 dollárral (573 ezer dollárral) nem tudnak elszámolni. A VISA számukra az aktívabb kártyahasználatot és a készpénzes költség visszaszorítását ajánlja, mert ily módon ellenőrizhető válnak a tranzakciók.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








