Egy nemrég készített tanulmányból kiderül, hogy melyek a legjobb, és legrosszabb hitelkártyák az amerikai piacon, hogy melyik társaság mennyit pénzt nem szégyell elkérni egy hitelkártyás vásárlásért...
A tanulmány összeállításához több mint 36 ezer kártyatulajdonost kérdeztek meg, legfőképpen azokra a cégekre helyezve a hangsúlyt, akik együttesen a piac több mint 80 százalékát tudhatják magukénak. Ezek a JPMorgan Chase, a Bank of America, a Citibank, a Capital One és a HSBC bankok, amelyek mind közepes megítélést kaptak.
100-ból 95 pontot kapott a USAA Federal Savings, így ő áll a legjobb hitelkártyák lista élén, mivel a vásárlásokért "mindössze 9-11 százalékos díjat számít fel. A legrosszabbak a Direct Merchants, és a Porvidian társaságok lettek, a felszámított közel 17 százalékos díjjal.
A hitelszövetkezetek a lista élmezőnyében szerepelnek, ugyanis ezek a tagok által működtetett intézmények, így sokkal valószínűbb, hogy probléma esetén mindent megtesznek annak megoldásáért, és náluk a legkisebb az esély a hirtelen díjváltozásra.
A megkérdezettek elégedettek az American Express és a Discover kártyáival is, bár ezeknél már kicsit magasabb díjat kell fizetni, 14-15 százalékot.
Két viszonylag kicsinek számító kártyakibocsátó is szerepelt a listán, 14 százalékos díjjal. Az ő véleményük szerint sokkal hasznosabb, ha valaki az ügyfelek véleménye alapján pozitív megítélést kapnak, mivel a rosszabb helyezést kapó kibocsátóknak sokba kerülhetnek a magasabb kamatok és díjak, ugyanis sokan váltanak kártyatársaságot csak a díjak miatt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Providian szerepelt a legrosszabb helyen abban a kérdésben, hogy melyik társaságnál a legvalószínűbb a váratlan díjemelkedés. A kártyahasználók szerint késve küldi ki a társaság a számlákat, így nehézkes azt befizetni a határidőig, de olyan is előfordult, hogy a határidő előtt egy héttel elküldött pénz ellenére késedelmi díjat szabott ki a társaság.
A tanulmány a késedelmes fizetésért kiszabott büntető kamatok mértékét is vizsgálta, ami 1995 óta kétszeresére emelkedett, 28 dollárra, de lehet találni olyan díjakat is, amelyek 39 dollár körül vannak.
A kártyákhoz kötődő szolgáltatások is hangsúlyt kaptak a pontozásban, de összességében ennek a szempontnak az eredménye elég lehangoló. A megkérdezettek mindössze 27 százaléka tudta azt válaszolni, hogy a telefonos információkérés során megfelelő segítséget kaptak az ügyfélszolgálattól. Legtöbbször az indokolatlanul hosszú várakozást, vagy a hihetetlenül nehéz eligazodást a megfelelő menüpont kiválasztásához nevezték meg problémának.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








