Az amerikai jelzáloghitel-piacon zajló válság jelentőségét ma már senki sem vitatja, az azonban kétséges, hogy milyen globális hatása lehet a subprime piac összeomlásának, és megállítható-e a kockázatos hitelek berkein belül a lavina. E hét elején megjelent cikkünkben már szóltunk arról, hogy a lakáshitelek esetében jellemző szigorítási milyen hatással van a hitelpiacra.
Ekkor elmondhattuk, hogy a Fed által készített felmérés szerint a hitelkártyás konstrukciók esetében nem változtak a feltételek, a Moody's vezető közgazdásza szerint ez a kijelentés csakis általánosságban igaz. Egyes esetekben ugyanis a kereskedelmi bankok megemelték a hitelkártyás adósságot terhelő kamatokat, és megnyirbálták az eddig széles körben nyújtott kedvezményeket.
Ennek jelentősége, hogy az amerikai lakosság vásárlási kedve erősen függ a plasztikok által nyújtott likviditástól. A hitelkártyával rendelkezők között nagy azok aránya, akik a plasztikokkal a mindennapi megélhetést finanszírozzák. Ez azért jelent gondot, mert a hitelkártyás költések visszafogása mindenképpen rossza hatással lenne a lakossági fogyasztásra, amely az amerikai gazdaság 70 százalékát adja.
A kamatemelés azonban jelenleg csak a kockázatosnak minősített ügyfeleket érinti, bár mindenképpen ki kell emelnünk, hogy pontosan ezek a hitelkártyások azok, akiket a legérzékenyebben reagálnak a változásokra. A korlátok szűkebbre szabása ezért két oldalról is további kockázatot jelenthet.
A hitelkártyát igénylők mellett kellemetlen tapasztalattal térhetnek haza a másodlagos jelzálog- és az autóhitelért folyamodók is. A legtöbb bank ugyanis beszüntette a másodlagos jelzáloghitelek folyósítását, melyek a pénzintézetek szerint a jelenlegi körülmények mellett túlságosan nagy kockázatot rejtenek magukban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az a néhány hitelező, aki nem akar lemondani a piac ezen szegmenséről, a subprime piaci tapasztalatok tükrében jól megválogatja azt, hogy melyik hitelfelvevő esetében vállalja a második jelzálog bejegyeztetésével kapcsolatos rizikót.
Az autóhitelek esetében, a hitelkártyák hasonlóan, egyelőre még nem érezhető általános szigorítás, a kamatok azonban jelentős mértékben emelkedtek bizonyos hitelfelvevők esetében. Az autóhitelt felvenni szándékozók számára jó hírt jelenthet a személygépkocsik iránti kereslet visszaesése, amely arra sarkalja az autógyártókat, hogy hitelezőiken keresztül minél kedvezményesebb konstrukcióval ösztönözzék vásárlásra a potenciális ügyfeleket.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








