Élelmiszer-beszerzéseik során a magyar vásárlók legnagyobb jelentőséget az egyes üzletek által kínált áru minőségének, árának és a választéknak tulajdonítanak. 2006-ban továbbá kiemelkedő mértékben nőtt a készpénzkímélő - így bankkártyás - fizetési módozat elérhetőségének fontossága - állapítja meg a GfK Hungária Kereskedelmi Kutatás terület által idén nyolcadik alkalommal elkészített GfK Shopping Monitor tanulmány.
A Magyarországon idén nyolcadik alkalommal megjelenő GfK Shopping Monitor a vásárlás folyamatának különböző fázisairól és jellemzőiről nyújt átfogó képet. A megkérdezés közel 4 millió magyarországi háztartást reprezentáló 1000 fős mintán történt - a válaszadók körét a 15 évnél idősebb, bevásárlásért felelős személyek alkották.
Jó minőségű áru kedvező áron és nagy választékban - évek óta e három tényező a legfontosabb a vásárlóknak, amikor arról hoznak döntést, mely üzletben vagy üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket. A kiskereskedelemi láncok fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőnek - 2006-ban minden egyes vizsgált szempont - így a fentieken túl az üzlet és környezete, márkás termékek jelenléte, figyelmes és udvarias kiszolgálás, készpénzkímélő fizetési mód (bankkártya) elérhetősége, kiszolgálás gyorsasága, nyújtott szolgáltatások, jól látható árcédulák, tömegközlekedési elérhetőség, környezet, üzlet ismertsége (márkanév), üzlet közelsége, parkoló mérete, hazai termékek jelenléte - esetében a fontosság "növekedése", vagy maximum "szinten maradása" jellemző.
A vásárlók számára fontos tényezők közül feltétlenül ki kell emelni a bankkártyás fizetés iránti igény kiugró növekedését, mely a 2005. évben még utolsó helyen állt a rangsorban, azaz legkevésbé sem volt fontos. A készpénzkímélő fizetési módoknak tulajdonított fokozott jelentőség alapvetően a 40 évnél fiatalabb korosztály fizetési szokásainak megváltozását tükrözi.
"Az egyes bolttípusokkal szemben támasztott vásárlói elvárások különböznek. Az első helyeken - mint azt már említettük - szinte kizárólag minden üzlettípus esetében a jó minőségű árukból összeálló kínálat, a kedvező árak és a nagy választék szerepelnek" - mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelmi Kutatás terület vezetője.
A hipermarketek esetében a fent említett három tényezőn túl az átlagosnál magasabbak az elvárások a nyitvatartási időt, az adott üzlet és környezetének tisztaságát, az üzlet által nyújtott extra szolgáltatásokat (gyerekmegőrző, ingyenes szatyor) illetően, továbbá az üzlet elrendezése, a márkás termékek jelenléte, a nagy parkoló, a jó tömegközlekedés, a jól látható árkiírás és az akciók iránt. Ezzel szemben a vásárlók kevésbé igénylik ezekben a nagy alapterületű üzletekben az udvarias kiszolgálást, a hazai termékek elérhetőségét, továbbá nem várják el azt sem, hogy az áruház lakó-, vagy munkahelyük közelében legyen megtalálható.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A szupermarketek egyéb üzlettípusokkal való összevetésében kiderült, hogy az udvarias és gyors kiszolgálás, az üzlet közelsége, kinézete, a hazai termékek elérhetősége és a bankkártyával való fizetés lehetősége azok a három fő tényezőn túlmenően fontos szempontok, melyeknek a fogyasztók kiemelt jelentőséget tulajdonítanak. Továbbá ez az a bolttípus, melynek esetében a megszokás és az üzlet ismertsége, márkaneve a legnagyobb szerepet játssza.
Összességében elmondható, hogy a hiper- és szupermarketektől a vásárlók általában "többet várnak", míg a diszkontokkal és a kis önkiszolgáló boltokkal kapcsolatosban sokkal elnézőbbek.
A felmérést a GfK Piackutató Intézet végezte.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- A dél-koreai kormány kénytelen volt engedni a tiltakozó orvosoknak
- Remény csillant egy harminc éve húzódó konfliktus lezárására
- Nagy valószínűséggel vége Hanga Ádám szezonjának
- Trump-per: felgyújtotta magát egy ember a bíróság épületénél – videó
- Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert
- Jelentős esemény Nicole Kidman pályafutásában