Élelmiszer-beszerzéseik során a magyar vásárlók legnagyobb jelentőséget az egyes üzletek által kínált áru minőségének, árának és a választéknak tulajdonítanak. 2006-ban továbbá kiemelkedő mértékben nőtt a készpénzkímélő - így bankkártyás - fizetési módozat elérhetőségének fontossága - állapítja meg a GfK Hungária Kereskedelmi Kutatás terület által idén nyolcadik alkalommal elkészített GfK Shopping Monitor tanulmány.
A Magyarországon idén nyolcadik alkalommal megjelenő GfK Shopping Monitor a vásárlás folyamatának különböző fázisairól és jellemzőiről nyújt átfogó képet. A megkérdezés közel 4 millió magyarországi háztartást reprezentáló 1000 fős mintán történt - a válaszadók körét a 15 évnél idősebb, bevásárlásért felelős személyek alkották.
Jó minőségű áru kedvező áron és nagy választékban - évek óta e három tényező a legfontosabb a vásárlóknak, amikor arról hoznak döntést, mely üzletben vagy üzlettípusban intézzék élelmiszer-beszerzéseiket. A kiskereskedelemi láncok fejlődésével párhuzamosan a fogyasztók elvárásai is folyamatosan nőnek - 2006-ban minden egyes vizsgált szempont - így a fentieken túl az üzlet és környezete, márkás termékek jelenléte, figyelmes és udvarias kiszolgálás, készpénzkímélő fizetési mód (bankkártya) elérhetősége, kiszolgálás gyorsasága, nyújtott szolgáltatások, jól látható árcédulák, tömegközlekedési elérhetőség, környezet, üzlet ismertsége (márkanév), üzlet közelsége, parkoló mérete, hazai termékek jelenléte - esetében a fontosság "növekedése", vagy maximum "szinten maradása" jellemző.
A vásárlók számára fontos tényezők közül feltétlenül ki kell emelni a bankkártyás fizetés iránti igény kiugró növekedését, mely a 2005. évben még utolsó helyen állt a rangsorban, azaz legkevésbé sem volt fontos. A készpénzkímélő fizetési módoknak tulajdonított fokozott jelentőség alapvetően a 40 évnél fiatalabb korosztály fizetési szokásainak megváltozását tükrözi.
"Az egyes bolttípusokkal szemben támasztott vásárlói elvárások különböznek. Az első helyeken - mint azt már említettük - szinte kizárólag minden üzlettípus esetében a jó minőségű árukból összeálló kínálat, a kedvező árak és a nagy választék szerepelnek" - mondta el Kui János, a GfK Hungária Kereskedelmi Kutatás terület vezetője.
A hipermarketek esetében a fent említett három tényezőn túl az átlagosnál magasabbak az elvárások a nyitvatartási időt, az adott üzlet és környezetének tisztaságát, az üzlet által nyújtott extra szolgáltatásokat (gyerekmegőrző, ingyenes szatyor) illetően, továbbá az üzlet elrendezése, a márkás termékek jelenléte, a nagy parkoló, a jó tömegközlekedés, a jól látható árkiírás és az akciók iránt. Ezzel szemben a vásárlók kevésbé igénylik ezekben a nagy alapterületű üzletekben az udvarias kiszolgálást, a hazai termékek elérhetőségét, továbbá nem várják el azt sem, hogy az áruház lakó-, vagy munkahelyük közelében legyen megtalálható.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szupermarketek egyéb üzlettípusokkal való összevetésében kiderült, hogy az udvarias és gyors kiszolgálás, az üzlet közelsége, kinézete, a hazai termékek elérhetősége és a bankkártyával való fizetés lehetősége azok a három fő tényezőn túlmenően fontos szempontok, melyeknek a fogyasztók kiemelt jelentőséget tulajdonítanak. Továbbá ez az a bolttípus, melynek esetében a megszokás és az üzlet ismertsége, márkaneve a legnagyobb szerepet játssza.
Összességében elmondható, hogy a hiper- és szupermarketektől a vásárlók általában "többet várnak", míg a diszkontokkal és a kis önkiszolgáló boltokkal kapcsolatosban sokkal elnézőbbek.
A felmérést a GfK Piackutató Intézet végezte.

Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
- Jégeső vert el több magyar települést
- Most nem lesz egyszerű elrepülni Budapestről – fontos információk az utasoknak
- Digitális szintet ugrana a Magyar Nemzeti Bank
- Az úszóvilág fővárosa lesz Budapest
- Szakértő: a jobboldalnak korai innia a medve bőrére
- A magyarok harmada magánorvoshoz jár, komoly összeget hagy náluk
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


