Pécs egyik legmeghatározóbb gyerekintézménye eltűnik a város térképéről: a Szivárvány Gyermekház sorsa végleg megpecsételődött. A legendás épületet nem lehet gazdaságosan felújítani.
Újra kinyit a legendás alföldi strand: januárban bezárt, de önkéntesek százai megmentették
Több száz önkéntes, vállalkozó és helyi lakos összefogásával sikerül kinyitni Orosháza ikonikus fürdőjét – mindezt saját zsebből, hőségriadó idején, anyagi ellenszolgáltatás nélkül.
Amikor Orosházán januárban bezárt a Gyopárosfürdő z Orosháza-Gyopárosfürdő Gyógy-, Park- és Élményfürdő külső része, sokan csak legyintettek – mások viszont cselekedtek. Az elmúlt hónapokban példátlan civil összefogás indult el: vállalkozók, magánszemélyek és helyi lakosok fogtak össze, hogy saját erőből hozzák rendbe a kedvelt fürdőt – számolt be róla a Telex. A közös cél: újra megnyitni Gyopárost, hogy a város és a turizmus is fellélegezhessen.
A projekt mögé a Gyopárosért Alapítvány állt be, és ahogy Szolga Krisztián műszaki vezető fogalmazott: „pár napnyi munka és néhány engedély választ el minket a nyitástól”. Mindezt önkéntes munkával és magánadományokból valósították meg, egyes becslések szerint több mint 100 millió forint értékű hozzájárulással. A fürdő várhatóan július elején újra megnyílik.
A felújítás során volt, aki virágokat ültetett, más gépészeti munkát végzett – köztük Jusztin Balázs ipari vállalkozó, aki hat dolgozóját és saját magát is a fürdő rendelkezésére bocsátotta. Céljuk nemcsak a felújítás volt, hanem a hosszú távú fenntarthatóság is: létrehoztak egy biztonsági pénzalapot is, hogy megelőzzék az újabb bezárást.
A Telex cikkéből még kiderült, hogy az élményfürdő-részleg, ami régen a bevételek nagy részét adta, már 2021-óta nem működik műszaki hibák miatt, ez, majd a fürdő többi részének lezárása a 25 ezer fős Orosháza idegenforgalmát is tönkretette. A városban évtizedeken át sokan dolgoztak a szálláshelyeken és a vendéglátásban, őket érzékenyen érintette a forgalom visszaesése.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








