Igazi különlegesség bukkant fel Székesfehérváron: eladóvá vált Psota Irén egykori autója: egy Maruti Suzuki 800-as. 31 éves, 99 ezer kilométerrel, és még mindig talpon van.
Elvileg már 2024-ben át kellett volna adni, de közben leállt a szigetközi Duna-híd építése. Tegnap este egy új kormányhatározatban közölték, mégis lesz folytatás: idén 940 millió, a következő két évben pedig 1,4 milliárd forintot, majd 2027-ben maximum 40 milliót kívánnak biztosítani a dunakiliti híd befejezésére.
Február 25-én este kihirdetett kormányhatározat értelmében idén 940 millió, a következő két évben pedig 1,4 milliárd forintot, 2027-ben pedig "legfeljebb már csak 40 millió forintot biztosítanak a hányattatott sorsú a szigetközi Duna-híd befejezésére. A Magyar Közlönyben megjelent indoklás szerint „a kormányzati döntéssel rendelkező megkezdett beruházások befejezése érdekében” elengedhetetlen, hogy a költségvetési vagy uniós forrásból indított projektek ne maradjanak félkészen. Ennek megfelelően megvalósítják a Dunakiliti és Dobrohošt (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-hidat, valamint a hozzá kapcsolódó útszakaszokat és műtárgyakat.
A projekt előzményei több évre nyúlnak vissza. Amikor a terv 2020-ban először szóba került, az uniós közbeszerzési adatok alapján a szigetközi gyalogos-kerékpáros Duna-híd építésének költségét még 621 millió forintra tervezték be. Egy évvel később, 2021-ben az akkori szaktárca azt közölte, hogy a beruházás teljes költsége már 1,9 milliárd forintra emelkedett, az átadást pedig 2023 végére tervezték. A híd azonban 2023-ra sem készült el. Akkor a tervek már arról szóltak, hogy a Dunakiliti és Doborgaz közötti híd teljes hossza 500 méter lesz, beleértve a mederhidat és az ártéri hidakat. A szerkezet egyik fele közvetlenül a víz fölött fog húzódni. A projekt költségvetése már meghaladta a 10,4 millió eurót, amelynek finanszírozását Szlovákia és Magyarország egyenlő arányban vállalta.
2024-ben sem lett hívavatás. Épp ellenkezőleg, az építkezést a megrendelő, a Vízgazdálkodási Építővállalat a Doborgaz–Dunakiliti kerékpáros híd építését - a szerződéses feltételek megszegésére hivatkozva leállította. Az építkezés azóta sem indult el, közben a kivitelezővel felbontották a szerződést. Utóbbi perelni készül, és kártérítést követel - írta a szlovákiai Napunk. Most úgy számolnak Szlovákiában, hogy a híd leghamarabb 2026-ra készülhet el.
Bár a költségek az évek során jelentősen emelkedtek, és a határidők is kitolódtak, a friss kormányzati döntés értelmében úgy tűnik a híd végül megépülhet, a kérdés már csak az, mikor. A Magyar Közlönyben megjelent adatok szerint legkorábban 2027-re épülhet meg a szigetközi Duna-híd.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








