Soha nem látott jeleneteket rögzített Povazsan Ferenc vadkamerája a Börzsönyben. A rejtett életet élő vadmacska ismét főszereplője lett a felvételnek, amelyen ezúttal egy vörös rókával...

Elvileg már 2024-ben át kellett volna adni, de közben leállt a szigetközi Duna-híd építése. Tegnap este egy új kormányhatározatban közölték, mégis lesz folytatás: idén 940 millió, a következő két évben pedig 1,4 milliárd forintot, majd 2027-ben maximum 40 milliót kívánnak biztosítani a dunakiliti híd befejezésére.
Február 25-én este kihirdetett kormányhatározat értelmében idén 940 millió, a következő két évben pedig 1,4 milliárd forintot, 2027-ben pedig "legfeljebb már csak 40 millió forintot biztosítanak a hányattatott sorsú a szigetközi Duna-híd befejezésére. A Magyar Közlönyben megjelent indoklás szerint „a kormányzati döntéssel rendelkező megkezdett beruházások befejezése érdekében” elengedhetetlen, hogy a költségvetési vagy uniós forrásból indított projektek ne maradjanak félkészen. Ennek megfelelően megvalósítják a Dunakiliti és Dobrohošt (Doborgaz) közötti gyalogos-kerékpáros Duna-hidat, valamint a hozzá kapcsolódó útszakaszokat és műtárgyakat.
A projekt előzményei több évre nyúlnak vissza. Amikor a terv 2020-ban először szóba került, az uniós közbeszerzési adatok alapján a szigetközi gyalogos-kerékpáros Duna-híd építésének költségét még 621 millió forintra tervezték be. Egy évvel később, 2021-ben az akkori szaktárca azt közölte, hogy a beruházás teljes költsége már 1,9 milliárd forintra emelkedett, az átadást pedig 2023 végére tervezték. A híd azonban 2023-ra sem készült el. Akkor a tervek már arról szóltak, hogy a Dunakiliti és Doborgaz közötti híd teljes hossza 500 méter lesz, beleértve a mederhidat és az ártéri hidakat. A szerkezet egyik fele közvetlenül a víz fölött fog húzódni. A projekt költségvetése már meghaladta a 10,4 millió eurót, amelynek finanszírozását Szlovákia és Magyarország egyenlő arányban vállalta.
2024-ben sem lett hívavatás. Épp ellenkezőleg, az építkezést a megrendelő, a Vízgazdálkodási Építővállalat a Doborgaz–Dunakiliti kerékpáros híd építését - a szerződéses feltételek megszegésére hivatkozva leállította. Az építkezés azóta sem indult el, közben a kivitelezővel felbontották a szerződést. Utóbbi perelni készül, és kártérítést követel - írta a szlovákiai Napunk. Most úgy számolnak Szlovákiában, hogy a híd leghamarabb 2026-ra készülhet el.
Bár a költségek az évek során jelentősen emelkedtek, és a határidők is kitolódtak, a friss kormányzati döntés értelmében úgy tűnik a híd végül megépülhet, a kérdés már csak az, mikor. A Magyar Közlönyben megjelent adatok szerint legkorábban 2027-re épülhet meg a szigetközi Duna-híd.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


