Próbák és ünnepi készülődés – a Jászai Mari-díjas színész-rendezőnek most Szombathely lett a második otthona. A sűrű menetrend közepette még a karácsonyfa-beszerzést is itt intézte.
Orbán Viktor: világjárványra kell felkészülni, újra kell tervezni a 2020-as és 21-es költségvetést
A koronavírus volt az uralkodó téma a MKIK keddi gazdasági évnyitóján, ahol Matolcsy György, Varga Mihány és Orbán Viktor szólalt fel. A kormányfő szerint világjárványra kell felkészülni és mindenkinek ki kell lépnie a komfortzónájából - írja a Pénzcentrum.
A Pénzcentrum beszámolója szerint a koronavírus volt az uralkodó téma a MKIK keddi gazdasági évnyitóján, ahol Matolcsy György, Varga Mihány és Orbán Viktor szólalt fel. Orbán Viktor azzal kezdte, hogy egyetért azokkal, akik szerint 2020-ban egy új szakasz kezdődik. A miniszterelnök szerint ennek már láthatjuk a jeleit és a 2020-2030 közötti szakasz egy világjárvánnyal indul.
A koronavírusra vonatkozó megjegyzésektől sem kell összerezzenni
- mondja Orbán.
Ezt követően a sikerről beszélt: fontos szerinte, hogy az elmúlt száz év legsikeresebb évtizedét tudhatjuk magunk mögött.
Azért beszélek a sikerről, hogy arra hívjam fel a magyarok figyelmét, hogy mi nem egy átlagos nemzet vagyunk, különlegesek vagyunk
- fogalmazott.
Majd kiemelte, hogy nincs szükségünk devizaadósságra, forintból kell finnanszíroznunk a magyar államadósságot. Szerinte a devizaarányban a zéró a jó arány, ahogy a külföldiek kezében lévő állományban is ez a cél. Hozzátette: nem nyugszik, amíg ez nem valósul meg. Ugyanerről tavaly is beszélt már Matolcsy és Orbán, most megerősítették a célt.
A monetáris politika hozzájárulásának köszönhetően 2012 és 2019 között az adósság kamatterhein megspóroltunk 900 milliárd forintot
- mondja Orbán Viktor.
A miniszterelnök szerint a magyar karakter két nagyon fontos elemén alapult a gazdaságpolitika: a magyar egyszerre akar büszke és sikeres lenni, de közben szemérmes lenni, szereti, ha más mondja ezt ki. A koronavírushoz fűződően elmondta, hogy világjárványra kell felkészülni és mindenkinek ki kell lépnie a komfortzónájából.
Nincs optimista A és B-forgatókönyv, csak C-forgatókönyv
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- mondja Orbán.
Szerinte a mostani járvány legnagyobb problémája, hogy nem lesz vakcina, ha meg is találják az ellenszert, arra legalább egy évet kell várni. Éppen ezért a bizonytalanság és a félelem velünk lesz a következő hónapokban is, és ez fontosabb, mint az ellátási láncok kiesése. A kormányfő hangsúlyozta, hogy azt tudjuk, hogy most bizonyos csoportokat támad meg a vírus, de nem tudjuk, mi lesz holnap vagy holnapután.
Hozzáfűzte, hogy Kínában 5-6 hónap után jutott el a csúcsra a vírus és ha ez nálunk is így lesz, akkor a "turisztikai szezonnak kampó". Szerinte mindenkinek, akinek a turizmushoz köthető érdekeltsége van, nehéz időszakra kell felkészülnie.
Mindenkinek, aki bármilyen módon kötődik a turizmushoz, arra kell készülnie, hogy visszaeséssel néz majd szembe
- mondja Orbán Viktor.
A cégek április közepén-végén lesznek abban a helyzetben, hogy a konkrét hatásokról tudnak beszélni, egyelőre csak tapogatóznak. A kormányfő szerint április végén kellene a kormánynak a kamarától kapnia egy kimutatást a hatásairól és a szükséges lépésekről, és "a kormány fog segíteni". De ehhez célzott ágazati programokra van szükség.
Elmondta: "a 2020-as és 21-es költségvetést újra kell terveznünk. Sok milliárd eurónyi gazdasági korrekciós alapokat kell létrehoznunk, ehhez mindenki hozzájárulására szükség lesz."
Nyilvánvalóan egy gazdaságvédelmi akciótervet kell meghirdetnünk, de szerintem képesek leszünk erre, nem kell megijednünk a nehézségektől - zárja mondandóját Orbán Viktor.
(Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








