Visszafogott kezdés várható a szerdai nyitást követően a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint.
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX a múlt péntekihez képest 872,74 pontos, 0,99 százalékos csökkenéssel 87 146,64 ponton zárta a hetet.
A részvénypiac összforgalma heti összevetésben 85,823 milliárd forintról 120,831 milliárd forintra nőtt, a vezető részvények vegyesen teljesítettek.
A BUX a kedvezőtlen nemzetközi hangulat miatt csökkenéssel kezdte a hetet, csak a Magyar Telekom erősödött a gyorsjelentését megelőző várakozások hatására. Kisebb mértékben kedden is folytatódott a visszaesés, szerdán viszont már jelentősen emelkedett a tőzsdeindex, mivel a befektetői hangulat kedvezőbbre fordult, a Magyar Telekom pedig a 2024-es beszámoló közzétételét követően ismét az élre tört. A BÉT csütörtökön megint jó napot zárt, az éves jelentésekre váró befektetők ezúttal a Richtert erősítették, a Mol árfolyama pedig az olaj világpiaci árával együtt emelkedhetett. A nemzetközi hangulat romlása miatt pénteken az európai tőzsdék nem zártak jó napot, így a BUX is csökkenéssel fejezte be a hetet.
Heti összefoglalójában az Equilor Befektetési Zrt. a Magyar Telekom 2024-es beszámolóját emelte ki a vezető részvénykibocsátók hírei közül. A vállalat eredményei ismét meghaladták a várakozásokat, a legkellemesebb meglepetést alighanem az osztalékpolitika okozta a befektetőknek – írták.
A kedvező híreknek köszönhetően a Magyar Telekom 136 forinttal, 9,33 százalékkal emelkedett, részvényei pénteken 1594 forinton zártak, heti forgalmuk megközelítette a 11 milliárd forintot. A Richter 80 forinttal, 0,75 százalékkal 10 780 forintra erősödött 18,2 milliárd forintos összforgalom mellett. Az OTP-részvények 620 forintos, 2,54 százalékos csökkenéssel 23 790 forintra gyengültek pénteken, forgalmuk meghaladta a 71,8 milliárd forintot. A Mol a héten 94 forinttal, 3,16 százalékkal 2880 forintra esett 11,6 milliárd forintos forgalomban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kis és közepes részvények indexe, a BUMIX 2,72 ponttal, 0,03 százalékkal csökkent, zárásra 8577,04 ponton állt meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








