A Pénzcentrum 2025-ös autótesztjei a belépőszintű kisautóktól az elektromos és hibrid SUV-okig átfogó képet adtak arról, mit tudnak valójában az új modellek a mindennapokban.
2024. júniusban a kivitel volumene 8,1, a behozatalé 5,2 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakitól. Az aktívum 1,1 milliárd eurót tett ki, az egyenleg 411 millió euróval romlott az egy évvel korábbihoz mérten. Májushoz viszonyítva az export kiigazított volumene 2,4, az importé 4,7 százalékkal nőtt - jelentette hétfőn második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az első becsléshez képest a külkereskedelmi mérleg 28 millió euróval nagyobb többletet mutatott. Júniusban a kivitel értéke 12,3 milliárd euró, a behozatalé pedig 11,1 milliárd euró volt, euróban számolva az export 9,9%-kal, az import 7,8%-kal csökkent az előző évhez képest. A külkereskedelem árszínvonala forintban kifejezve a kivitelben 4,3%-kal, a behozatalban 3,5%-kal emelkedett, miközben a cserearány 0,8%-kal javult, a forint pedig jelentősen gyengült mind az euróval, mind a dollárral szemben.
Az export és import volumencsökkenése különösen a gépek és szállítóeszközök, valamint a feldolgozott termékek forgalmát érintette. A közúti járművek, valamint híradástechnikai eszközök export- és importvolumene jelentősen visszaesett, míg az energiahordozók volumene nőtt, elsősorban a villamos energia forgalom emelkedése miatt. Az élelmiszerek, italok és dohánytermékek kivitele nőtt, míg behozataluk csökkent.
Az EU-n belüli kereskedelemben mind az export, mind az import volumene csökkent, ami 1,3 milliárd eurós többletet eredményezett, míg az EU-n kívüli országokkal folytatott kereskedelemben a mérleg 143 millió eurós passzívumot mutatott. Az év első felében a külkereskedelmi mérleg 3,7 milliárd euróval javult, a többlet elérte a 7,8 milliárd eurót, miközben a forint gyengült mind az euróval, mind a dollárral szemben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








