27 °C Budapest
Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató

50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél

2022. július 5. 09:00

Az élelmiszer-árstop és a különadó is nehéz helyzetet teremt a kereskedelemben, amely kihívást jelent a Penny számára is, az üzletlánc azonban mégis egy nagyszabású rebranding folyamat közepén van ezekben az években. Az üzletek megújulása, a termékszortiment frissítése és az automatizálás is annak a jele, hogy a cég hosszú távra tervez Magyarországon – mondták el a Portfolio-nak Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató.

Milyen eredményeket tudott produkálni a Penny az idei első félévben és mit jelent ez a jelenlegi üzleti környezetben?

Silke Janz: A tavalyi év folytatódó nehézségei ellenére a Penny Magyarország Kft. teljes éves forgalma emelkedést mutatott a 2020-as év azonos időszakához képest.

Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató
Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató

Florian Jens Naegele: Az elmúlt évekre jellemző kihívások – a pandémia és az azt követő gazdasági recesszió – mellett egyre inkább úgy tűnik, ismét nehéz idők előtt állunk, de bízunk a Penny közel ötezer fős magyarországi csapatában. A jelenlegi gazdasági helyzet – a folyamatosan emelkedő energiaárak, az infláció, vagy éppen a szomszédunkat sújtó háborús állapotok – miatt a vásárlók pénztárcájára is óriási nyomás nehezedik.

Ennélfogva a diszkontláncok egyre kedvezőbb választást jelentenek számukra, így a folyamatosan változó fogyasztói igényekre is a lehető leggyorsabban kell reagálnunk.

Hogyan befolyásolja az élelmiszer-árstop a cég működését és a beszállítókkal való tárgyalásokat?

FN: A legutóbbi kormányzati intézkedések kihívásokkal teli helyzetbe hozták a teljes kiskereskedelmi szektort, a termelőktől a beszállítókon át egészen az üzletekig, nagyobb áruházláncokig.

Ez a helyzet tőlünk is hatalmas erőforrásokat követel meg.

Partnereink kapcsán az a legfontosabb cél számunkra, hogy olyan feltételeket tudjunk létrehozni beszállítóinkkal, amelyek mindkét fél, sőt még a vásárlók számára is a lehető legtöbb előnnyel járnak. Természetesen nem szabad elfelejteni a fogyasztók szempontjából is értékelni a kialakult helyzetet. Bár számukra most anyagi szempontból kifejezetten örömteli döntések születtek (ársapka a liszt, olaj, cukor, csirke, sertéshús és UHT-tej termékekre), fontos kihangsúlyoznunk, hogy

A Penny-nél azon dolgozunk, hogy a lehető legtöbb termék hazai beszállítóktól kerüljön az üzleteinkbe. Amikor ez valamikor nem lehetséges – például az ellátási lánccal kapcsolatos problémák esetében –, akkor kifejezetten előnyös, hogy nemzetközi háttérrel rendelkezünk, hiszen ennek köszönhetően biztosított folyamatosan a széles és megbízható kínálat. Ráadásul pont ezzel tudunk versenyképesek maradni a piacon. Jelenleg az árucikkek közel kétharmadát biztosítják hazai termelők, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy ez az arány a jövőben még magasabb legyen.

Hogyan lehet értékelni a közelmúltban bejelentett intézkedést a kereskedelmi különadóról? Hogyan érinti ez a kereskedelmi szektort és azon belül a Penny-t?

FN: Figyelembe véve a vásárlói igények átalakulását, a Penny 2021-es esztendeje a repozicionálásról szólt, az országban található 227 üzletünk folyamatosan megújul és az árukínálatunk is jelentősen bővül.

Hatalmas összeget fordítunk a vállalat működésére, emellett a keletkezett profitunkat is folyamatosan visszaforgatjuk.

A diszkontláncok működésének lényege éppen az alacsony árrésben rejlik, ezért is jelent nagy kihívást számunkra a tervezett extraprofitadó bevezetése. Ezzel ugyanis éppen azon terveink megvalósítása válik nehezebbé, amelyeket a közeljövőben szeretnénk megvalósítani Magyarországon.

Mint említette, a Penny éppen egy rebranding folyamatot él át Magyarországon. Milyen okai vannak ennek a lépésnek és mennyibe kerül az üzletek megújulása?

SJ: Üzleteink megújulása 2021-ben kezdődött el, akkor összesen 35 millió eurót fordítottunk erre a célra. Az erre vonatkozó költségeink 2022-ben már 52 millió euróra nőttek, és a terveink szerint 2023-ban pedig további 35 millió eurót költünk a hazai üzleteink korszerűsítésére.

FN: Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy hosszú távú terveink vannak Magyarországon. Folyamatosan növeljük a hazai piaci szerepünket, tovább erősítjük és megújítjuk a márkát. Ezek mind olyan folyamatok, amelyekkel a vásárlói igényekre és a változó fogyasztói trendekre reagálunk. A vásárlói igények feltérképezése során ugyanis azt figyeltük meg, hogy

egyre nagyobb igény mutatkozik új és modernebb üzletekre

és vásárlóink körében egyre fontosabbá válik az egészséges táplálkozás is. Utóbbi tapasztalataink révén erősítjük meg például az életmód-kínálatunkat és jelennek meg egyre nagyobb számban üzleteink polcain a glutén-, laktózmentes, cukorkontroll, bio-, és vegán termékeink.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Hogyan kezeli az üzletlánc a munkaerő-hiányt és milyen megoldásokkal tudja csökkenteni az élőmunka felhasználását?

SJ: Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezzel a problémával nem vagyunk egyedül az iparágban, mi is folyamatosan szembesülünk a munkaerőpiaci kihívásokkal.

Ez pedig arra késztet bennünket, hogy egyre kreatívabb megoldásokat alkalmazzunk, hiszen meg kell tartanunk a munkavállalóinkat és szükséges pótolnunk a hiányzó munkaerőt.

Az elmúlt időszakban sikerült felzárkóztatnunk a béreket és vannak olyan egységeink, ahol egy családon belül már a harmadik generáció dolgozik a vállalatnál.

Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató
Florian Jens Naegele a Penny Magyarország vezérigazgatója és Silke Janz pénzügyi igazgató

Természetesen léteznek olyan folyamatok, amelyekhez elengedhetetlen szükségünk van a gépesítésre, de általánosságban még mindig döntő többségű a Penny-nél a humán munkaerő aránya.

Itt fontos megjegyeznem azt is, hogy a fizetési megoldások bővítése egy határozott reakció a folyamatosan változó vásárlói igényekre, amelyek nyomon követése elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy modern vállalat maradhassunk.

Milyen jövőbeli tervei vannak az üzletláncnak Magyarországon?

SJ: A törekvéseink legközelebbi kézzelfogható eredménye

a karcagi logisztikai központunk 7 milliárd forint értékű bővítése és a hajdúsámsoni üzletünk közelgő megnyitása.

Mindkét esetben szorosan együttműködünk a helyi önkormányzatokkal, munkaadóként fontos szerepet töltünk be az adott településéletében.

FN: A magyar piacon mögöttünk álló, több mint negyed évszázados jelenlétünk egyértelmű bizonyítéka annak, hogy

Ugyanakkor a jelenleg érvényben lévő plázastop éppen az új üzletek nyitását nehezíti meg. A következő új üzletünket Hajdúsámsonban adjuk át az ősz folyamán.

Fotó: Stiller Ákos

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2022. augusztus 6. 11:38
Miért sznik meg az Érd TV lineáris adása és miért választották inkább azt, hogy a YouTube-ra gyártan...
Kasza Elliott-tal  |  2022. augusztus 6. 07:00
Elsején kijött Justin Law listája az osztalékfizet részvényekrl, sorba is rendeztem ket gyorsan, itt...
Holdblog  |  2022. augusztus 6. 06:56
Volt már amerikai steaktérkép és európai strandverseny, most mutatjuk, sörgyártásban mely nemzetek a...
FudgElliott  |  2022. augusztus 5. 17:36
Mivel mindenkit a rezsi kérdés foglalkoztat, gondoltam ránézek a holland gáz tzsdére, milyen fázisáb...
Így győzheted le a tomboló inflációt: rengeteg magyar keresi szét magát ezzel a módszerrel

Egy vállalat sikeressége mérettől függetlenül több dolgon múlhat, azonban a sikeres marketing igazán erőssé teheti azt, válság esetén is.

Ez lenne a siker kulcsa? Sok magyar még mindig alábecsüli ezt az eszközt

Ezt mindenképp tudnod kell, mielőtt belevágsz egy start-up finanszírozásába, kezdő vállalkozóként.

Csendes gyilkos pusztítja tömegével a magyarokat: sok apróságon múlhat, megúszod-e

A magyar felnőttek mintegy 60 százaléka fél attól, hogy élete során rosszindulatú daganatot diagnosztizálnak nála.

Közösségi finanszírozás – alternatív, kockázatmentes út az üzleti célok megvalósítása felé (x)

Nincsenek könnyű helyzetben a hazai induló vagy bővülni kívánó vállalkozások: nehezen előrejelezhető egy-egy termék vagy fejlesztés várható sikere vagy megtérülése.

NAPTÁR
Tovább
2022. augusztus 7. vasárnap
Ibolya
31. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. augusztus 7. 16:08