Egy friss kutatás szerint az Európai Unió gazdaságilag fejlettebb tagállamaiban szoros összefüggés mutatható ki az innovációs képességek és a fenntarthatósági teljesítmény között.
Az Európai Uniónak nagyobb szerepet kellene játszania a koronavírus-járvány okozta válság kezelésében - derült ki egyebek közt az Európai Unió jövőjéről szóló, pénteken közzétett Eurobarométer-felmérésből.
Az EU közvélemény-kutató intézetének kutatása szerint tíz megkérdezett európaiból nyolc úgy gondolja: az Európa jövőjéről rendezett, vasárnap kezdődő konferenciasorozatnak elsősorban azt kellene megvizsgálnia, hogy az EU hogyan kezelhetné jobban a globális válságokat.
A felmérésből az is kiderül, hogy a megkérdezettek 66 százaléka úgy véli, az Unió szerepe meghatározó a fiatalok jövője szempontjából, ezért a konferenciasorozatnak külön a fiatalokat is meg kellene szólítania. Hasonló arányban tekintik a fiatalok az Uniót "biztos pontnak egy zavaros világban", azonban ez az érték 11 százalékkal alacsonyabb a 2018-ban mértnél.
Az elemzés az európai választásokkal és az Európai Bizottság elnökének megválasztásával is foglalkozott: a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy kétszer annyian vannak azok az európaiak (42 százalék), akik szerint jó ötlet a transznacionális listák bevezetése az európai választásokon, mint ahányan (19 százalék) elutasítják ezt. A válaszadók több mint kétharmada támogatja továbbá, hogy az Európai Bizottság elnökét a választásokon induló vezető jelöltek közül válasszák ki, mert ez átláthatóbb és demokratikusabb folyamat.
A felmérést az Európai Parlament és az Európai Bizottság megbízásából 27 tagállamban tavaly október vége és november vége között készítették el. Összesen mintegy 27 034 interjúra került sor, amelynek eredményeit két nappal Európai Unió jövőjéről szóló konferenciasorozat elindítása előtt közölték. A vasárnap induló rendezvénysorozat célja egyebek mellett, hogy megoldást találjon az Unió régóta tartó és új problémáira, és megerősítse az európai szolidaritást.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








