A társadalombiztosítási kifizetőhelyek számára válik elérhetővé egy új elektronikus felület.
A szakrendelők ötödével kevesebb beteget látnak el most, mint a koronavírus-járvány előtti időkben az Országos Járóbeteg-szakellátási Konferencián elhangzottak szerint. A Népszava információi szerint több ezer panasz fut be a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőhöz (NEAK), amik a legtöbb esetben az ellátatlanságról, a hosszú várólistákról és a szakellátások elérhetetlenségéről szólnak.
Kiss Zsolt, a NAEK főigazgatója szerint a szakrendelők ötödével kevesebb beteget tudnak jelenleg ellátni, mint a koronavírus-járvány előtt, ráadásul egyre több panasz fut be a NEAK-hoz. Ezek többségükben az ellátatlanságot, a hosszú várakozást, a szakellátások elérhetetlenségét róják fel a rendszernek.
A főigazgató szerint a NEAK információi szerint az elmúlt hónapokban mintegy 12-14 milliárdnyi szolgáltatáshoz nem fértek hozzá a betegek. Ráadásul annak, hogy a betegek ellátása nem kezdődik meg idejében anyagi következményei is vannak: egyre több, drága gyógyszerre és egyéb terápiára kell költeniük a betegeknek.
A pandémia a szűréseket is visszavetette az elhangzottak alapján. Csak az onkológia esetében 20 százalékkal csökkent az elvégzett szűrővizsgálatok száma, de jelentősen (47 százalékkal) visszaesett a rehabilitációs ellátások teljesítménye is. Azonban Kiss Zsolt szerint önmagában a szakorvosok számának csökkenése nem magyarázza a teljesítmény elmaradását. Az adatok alapján ugyanis az aktív orvosoknak a pecsétszámuk alapján mindössze 2 százaléka tűnt el a rendszerből.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








