Korábban indult az idei influenzaszezon, új vírusváltozat is megjelent - erről ír hosszabban Kemenesi Gábor, virológus.
Budapest is lépett, és meghozta a szükséges intézkedéseket.Pénzre van szükséged? Nézz szét a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorában (x)
Gulyás Gergely bejelentette,vészhelyzetet hirdet a Magyar Kormány a koronavírussal kapcsolatos helyzet miatt. De ezzel párhuzamosan megtartották a Budapesti Egészségügyi Fórum (BEF) alakuló ülését, ahol szintén fontos határozatok születtek a fővárosiak egészségének megóvása érdekében - olvasható Kerácsony Gergely Facebook oldalán. Az alábbi intézkedéseket hozták:
- A BKV járatain az eddigi fokozott fertőtlenítés gyakoriságát tovább növelik.
- A dolgozóikat rendszeresen tájékoztatják az óvintézkedésekről.
- A BKK határozatlan időre felfüggeszti az első ajtós felszállásra vonatkozó szabályokat, vagyis a járműveken minden ajtón fel lehet szállni az utasoknak, elkerülve így az esetleges tumultusokat.
- A már utcán lévő tájékoztató kampányok angol nyelvű változatát is elkészítik, a Budapestre - egyre fogyatkozó számban - érkező turistákat a szabályok, előírások betartására szólítják fel. A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ az állami turisztikai ügynökséggel folyamatos kapcsolatban teszi meg a szükséges lépéseket.
- A hajléktalanellátó intézményeink számára külön protokollt dolgozunk ki, az ott dolgozók és a hajléktalan emberek egészségének védelme érdekében.
- Az intézményeket felkészítettük arra, hogy a kormány döntése esetén azonnali hatállyal felfüggesszék működésüket, rendezvényeiket. Ez érinti mindenekelőtt a budapesti színházakat, a mozihálózatot, a múzeumokat, egyéb intézményeket.
- Kérik a kormányt, hogy a Budapestre tervezett nagylétszámú rendezvények esetén kellő időben adjon világos iránymutatást a szervezőknek, fenntartóknak. Ennek keretében a szervezőknél szorgalmazzák, hogy mielőbb szülessen végleges döntés a Giro d’Italia kerékpárosverseny magyarországi és budapesti szakaszának elhalasztásáról.
- Az otthoni munkavégzésre vonatkozó iránymutatást eljuttatják az intézményeiknek. A már kialakult helyzet, és a várhatóan elkerülhetetlen intézkedések jelentős terhet rónak a városra és az intézményekre, szükségesnek látszik a fővárosi és kerületi költségvetések áttekintése is, erről a kerületekkel egyeztetnek. Szükségesnek látják a soron kívüli egyeztetéseket a kormánnyal is.
- A főváros teszi a dolgát, a budapestiek egészsége és biztonsága most minden más szempont elé sorolódik. Bízunk benne, hogy sikerül gátat szabni a járvány terjedésének és mielőbb visszatérhet az élet a rendes kerékvágásba.
- A főváros és intézményei, cégei mindent megtesznek a koronavírus elleni küzdelemben az operatív törzs iránymutatásainak megfelelően, azonban az eredményekhez szükség van a lakosság együttműködésére is. Megkérnek minden budapestit és a fővárosban járó polgárt, hogy kövesse az előírásokat és vigyázzon saját maga, szerettei és különösen az idősek egészségére!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








