Ma már oly sok banki szolgáltatás, hitellehetőség és egyéb banki konstrukció található a piacon, hogy el sem tudunk igazodni közöttük. Ennek egyik oka az, hogy a pénzügyi kultúra oktatására - rövid idővel ezelőttig - senki sem helyezett hangsúlyt.
Pedig már gyermekkorban fontos lenne megtanulni, hogy miért érdemes takarékoskodni, mire kell odafigyelni, hogyan osszuk be a "zsebpénzünket".
Németországban például 6 milliárd euróval rendelkeztek a gyerekek csak 2008-ban, egyre nagyobb szabadságot kapva abban, hogy mire költhetnek. Magyarországon a 8-14 éves korosztály átlagosan 3 300 forint zsebpénzt kap havonta, ami azt jelenti, hogy éves szinten mintegy 33 milliárd forint fölött rendelkeznek a gyerekek - azt nem számítva, hogy a családi vásárlásokba is beleszólnak. "Fizetésüket" többnyire édességekre, üdítőkre, ruhákra és mobiltelefonokra költik. Nyilvánvaló, hogy ekkora összegből nehéz megtakarítani, de már a kis lépések is sokat számítanak.
A CIB Bank, amely a Szia Szimba Program keretében a tudatos pénzkezelésre tanítja a gyermekeket, most a beiskoláztatásukhoz is hozzájárul. Azok a 6-14 év közötti nebulók, akik csatlakoznak a programhoz, szüleik pedig most nyitnak CIB Classic Magánszámlát vagy CIB Online Számlacsomagot (bankkártyával), és jövedelmüket erre a számlára érkeztetik, ott a gyermekek ajándék tolltartót kapnak, tele írószerrel, szüleik pedig 5 000 forint értékű ajándék utalványhoz juthatnak.
Több mint 775 000 általános iskolás ül ma vissza a padokba, csaknem százezren pedig először lépik át az iskolák kapuit. Habár a kormány mintegy 7 milliárd forinttal támogatja az ingyenes, illetve kedvezményes tankönyvellátást, a beiskoláztatás így is jelentősen megterheli a családi kasszát: átlagosan 30 000 forintba kerül egy-egy nebuló tanévkezdése, így a CIB Banktól kapható 5 000 forint számottevő segítséget jelenthet a szülők számára.
Komoly pénzeső szakad rengeteg magyarra a héten: súlyos tízmilliárdokat kénytelen kifizetni az állam
A héten várhatóan nagyjából 200 milliárd forintnyi hozamot fog kifizetni az állam a Prémium Magyar Állampapírban megtakarítóknak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert