17 °C Budapest

Az igazi kindertojás: mi a Ferrero titka?

2009. április 13. 08:00

Ferrero. A siker történelme Mit tudhat az a cég, amely 102.000 tonna tejet , 70 ezer tonna kakaót, és 56 ezer tonna mogyorót használ fel európai és tengerentúli üzemeiben? A Kinder Meglepetés csokitojást 1972 óta gyártják, de a Ferrero történelme ennél jóval régebbre nyúlik vissza.

A Ferrero története a második világháború utáni években kezdődött, az olaszországi Albában, amikor a cég későbbi alapítója, Pietro Ferrero megnyitotta kis cukrászüzletét a városka központjában. Ebből a kis üzletből indult el a nemzetközi vállalat története, amelyet az olasz kereskedelmi kamara 1946. május 14-én jegyzett be.

Az olasz cukrász egy olyan új terméket fejlesztett ki, melyhez a környéken nagy mennyiségben és jó minőségben termő mogyorót használta alapul. A terméket Pasta Gianduja-nak nevezte el. A "massza" kenyér formában, sztaniol papírba csomagolva került forgalomba, melyből szeleteket lehetett vágni és kenyérre kenve pótolta nemcsak a csokoládét, de a szalámit és a sajtot is. Jóízű, tápláló és olcsó is volt. A terméknek óriási sikere volt, az 1946-os év elején 3 mázsát gyártott és adott el belőle Ferrero, az év végén a gyártott mennyiség elérte az 1111 mázsát.

A következő évben a kis cukrászüzemből már egy 100 főt foglalkoztató vállalkozás lett. Ebben az évben született meg a termék 21 grammos, azonnali fogyasztásra szolgáló kiszerelése, mely tovább fokozta a sikert és 1947 végére már a cég márkanevével jelzett teherautók járták az országot. 1948 elején a gyár már havi 3000 mázsát termelt és adott el Olaszország-szerte. 1948 őszétől, az alapító halála után fia, az ifjabb Ferrero, a cég mai tulajdonosa folyatta a munkát.


Pietro Ferrero(Fotó: mam.ihned.cz)


1950. végére a Ferrero cég már több mint 1000 embert foglalkoztatott, és havi termelése elérte az 5800 mázsát. Bevezették a nemzeti szinten alkalmazott kereskedelmi stratégiát és megkezdődött a Ferrero image-ének kiépítése is.

Mindezek fő vezérvonala a kereskedelmi partnerekkel való személyes törődés, gyakran a nagykereskedők kihagyásával, közvetlenül vették fel a kapcsolatot a kiskereskedelemmel, felismerve a személyes kapcsolatok elsődlegességét. A kereskedelmi részleg képviselői személyesen keresték fel partnereiket Ferrero logóval ellátott FIAT Topolino gépjárműveiken, ezáltal a piac közvetlen közelébe kerültek, érzékelték annak reakciót, változásait.

A meglévő termékskálát folyamatosan javították, hozzáigazították a piaci igényekhez, közben pedig folyamatosan új termékeket fejlesztettek ki, melyek elébe mentek a piaci igényeknek. A fejlesztés mozgatórugója az alapító fiatal fia, Michele Ferrero, aki maga találta ki a termékeket s, ha azok piaci bevezetése a család többi tagjának ellenállásába ütközött, maga vitte piacra autójával és értékesítette azokat. Ezzel egy, a mai napig fennálló tesztelési metódus alapjait dolgozta ki.


A hazai piacon elért óriási siker és gyors növekedés hamar felvetette a nemzetközi terjeszkedés gondolatát. Az első lépcső a németországi leányvállalat megalakulása volt 1956 szeptemberében.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az olasz tapasztalatok alapján a cég székhelyéül itt is egy kis falut választottak, messze a nagy ipari zónáktól. Az első termék, amit gyártani kezdtek a Cremalba volt, ami a háború utáni első termék a Pasta Gianduja továbbfejlesztett változata volt, s aminek újra és újra továbbfejlesztett változatát a világ ma Nutella néven ismeri.

1957 végére a gyár már 150 főt foglalkoztatott, főként olaszokat az albai gyárból és környékbeli németeket. Még ugyanebben az évben bevezettek egy új terméket a német piacra, melynek neve Mon Chéri, s amely olyan sikert aratott a német fogyasztók körében, hogy a kis vidéki gyár kapacitása már alig tudta kielégíteni az igényeket. A hatvanas évek elején már a német boltok 80%-a forgalmazott Ferrero terméket.

1960-ban alakult a francia leányvállalat, követve a hagyományokat, szintén egy kis faluban, távol a nagy ipari centrumoktól. Az olaszországi, németországi és franciaországi gyárak nemcsak Európa három legnagyobb piacának igényeit képesek kielégíteni, de egyéb piacokét is. Hamarosan kereskedelmi képviselet alakult a Benelux államokban, Nagy Britanniában és Svájcban is. A fenti piacokon megtermelt profit lehetővé tette a fejlesztést és újabb termékek megalkotását, bevezetését. Az új piacok feltérképezése, a különféle fogyasztói igénnyel rendelkező fogyasztók megismerése újabb és újabb termékfejlesztéseket indukált. Az új termékek pedig újabb termelőüzemek megnyitását jelentették, főként Olaszország területén.

A Kinder meghódítja a világot

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem