A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
A kgfb-kampány első 13 napjában több mint 9 ezer új kötelező biztosítást kötöttek a novemberi szezonban. A „kampányos” személyautók esetében az átlagdíj valamivel több mint 32 ezer forint volt, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent, viszont bőven elmarad a teljes autóállományra vonatkozó 50 ezer forint feletti összegtől.
Novemberben elindult az idei kötelező kampány, amely a 2010 előtt vásárolt autók tulajdonosai, üzembentartói mellett azokat érinti, akiknek december 31-én lesz a kötelező biztosítási évfordulója. A biztosítók a díjakat évforduló előtt 60 nappal hirdetik meg, az erről szóló tájékoztató levelek november 10-ig mennek ki az érintetteknek. A meglévő biztosításokat pedig az évforduló előtt 30 nappal lehet felmondani.
Idén az átlagosnál jóval alacsonyabb díjakkal és a balesetmentesen közlekedők erős fölényével indult el a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány - közölte a Netrisk.hu. A kampány első 13 napjának adatai szerint több mint 9 ezren kötötték újra a kötelezőjüket a társaságnál. Az éves átlagdíj a „kampányos” személyautók esetében 32 500 forintot tett ki, ami éves szinten 15 százalékos emelkedést jelent. Viszont jóval elmarad a teljes autóállomány 50 ezer forint feletti összegétől.
Tízből majdnem kilencen
Több tényezővel magyarázható, hogy a mostani kampányban kötelezőt kötött autósok olcsóbban szerződhetnek. Egyrészt a novemberi kampányban olyan gépjárműtulajdonosokról beszélünk, akik 2010-nél korábban gyártott autóval rendelkeznek. A szóban forgó gépkocsik értéke pedig alacsonyabb a fiatalabb autókhoz képest. A másik fontos dolog, hogy a mostani kampány indulása óta a kötelező biztosítást kötők 87 százaléka, azaz tízből majdnem kilencen a B10-es kategóriába tartoznak. Ez pedig a bonus-malus besorolási rendszerben a topkategória. A B10-es osztályban pedig a balesetmentes vezetést alacsonyabb díjakkal honorálják a biztosítók
- mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. Hozzátette, hogy az egyes biztosítók ajánlatai között jelentős eltérések vannak, éppen ezért fontos, hogy minden évben felülvizsgálják az érintettek a díjakat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Adatok, legek
Az idei kampány első 13 napjában a biztosítónál kötelező biztosítást kötő autósok 21 százaléka budapesti lakos, a fennmaradó 79 százalék vidéki településen lakik. A biztosítást kötők átlagéletkora pedig 65 év.
Még korai végleges mérleget vonni a kötelezős szezonról, de az első etap érdekesebb eredményei közé tartozik, hogy a legidősebb autó, amelyre új biztosítást kötöttek, 1958-es gyártású. A legidősebb motorkerékpár pedig egy 1960-ban gyártott Csepel márkájú jármű. A legmagasabb éves díj több mint 130 ezer forintot tett ki, a legalacsonyabb pedig több mint 8400 forint volt.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal
- Csak a szél zavar bele az újabb évszakváltásba
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei