A DPD Hungary tájékoztatása szerint az év végi, kiugróan magas csomagforgalom miatt kézbesítési nehézségek jelentkeztek Budapesten és környékén.
Az MNB 12,5 millió forint bírságot szabott ki a Vienna Life Biztosítóra, egyebek közt nyilvántartási, kiszervezési, vállalatirányítási, valamint a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt - tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétfőn az MTI-t.
A jegybank határozatában kötelezte a Vienna Life Biztosítót a feltárt hiányosságok megszüntetésére, a társaságnak 2018. január 31-ig kell beszámolnia az MNB határozataiban előírt intézkedések teljesítéséről. A feltárt jogsértések miatt a jegybank 12 millió forint felügyeleti és 500 ezer forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a biztosítóra - közölte az MNB. A jegybank rendszeres ellenőrzései során végzett átfogó vizsgálatot a Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-nél (Vienna Life Biztosító), a vizsgálat 2014. május 27-től a vizsgálat lezárásáig terjedő időszakot tekintette át.
Az MNB jogsértésként azonosította, hogy a társaság életbiztosítási szerződéseinek kötelező, illetve lehetséges tartalmi elemei több szerződési feltételnél nem voltak összhangban a vonatkozó jogszabályi előírásokkal. A biztosítási szerződési feltételek nem a jogszabályban meghatározott módon tartalmazták a díjfizetési póthatáridőre, a mentesülésre, a biztosító teljesítési feltételeire, a várakozási időre, a kizárásokra, az ajánlattételre, illetve az első díj és a további díjfizetés elmulasztásának jogkövetkezményeire vonatkozó rendelkezéseket - emelte ki az MNB.
Problémát jelentett, hogy a biztosító az életbiztosítási szerződéskötéskor és annak tartama alatt rendszeresen teljesítendő ügyféltájékoztatási kötelezettsége során sem felelt meg mindenben a jogszabályoknak. A vizsgálat megállapította azt is, hogy egyes életbiztosítások és kiegészítő biztosítások termékterveiben szereplő díjkalkulációk, és a biztosító panasz- és adatkezelési tevékenysége sem felelnek meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak.
Kifogásolták azt is, hogy a biztosító a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos feladatait nem látta el teljes körűen, informatikai-nyilvántartási rendszere a tényleges tulajdonosokra vonatkozóan nem biztosította a szankciós szűrések végrehajtását. Az MNB hozzátette, hogy a feltárt hiányosságok nem érintik a biztosító megbízható működését.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








