6 °C Budapest

A netezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító

Pénzcentrum
2012. október 20. 11:00

Meglepő módszerekkel használják ki a biztosítók az új technológiák előnyeit. Egy holland biztosító külön oldalt üzemeltet, ahol a kétséges kárigénylési esetek elbírálását maguk az ügyfelek végezhetik, a tapasztalatokat pedig felhasználják a szolgáltatásaik tökéletesítéséhez. A főként online működő társaságnál úgy gondolják, hogy ügyfeleik képesek saját ügyeik önálló intézésére, ehhez persze minden eszközt és fórumot biztosítanak. Az innovatív módszer számos előnnyel jár ügyfél és biztosítói oldalon egyaránt.

Az említett biztosító, az FBTO élen jár az innovatív ügyfélcentrikus megoldásokban. Karakánnak mondható lépés tőlük, hogy olyan oldalt üzemeltetnek, amely az ügyfeleiknek kollektív döntési lehetőséget biztosít kétes esetekben, ha úgy tetszik "precedens jog alkotásával" ruházza fel ügyfeleit. Az ügyfelek ítélete azonban nem kötelező érvényű minden további esetben, a társaság ezt maga döntheti el, azonban erősen figyelembe veszik a közösség által hozott döntést, felhasználják azt a termékfejlesztésükben és az üzletpolitikájukban. A win-win szituációban a biztosító információt és lojalitást, az ügyfelek figyelmet, és testreszabott szolgáltatást, az esetek valódi szereplői akár pénzt is nyernek.

Az FBTO által üzemeltetett onderling.nl oldalon valós eseteket mutatnak be, amelyekről nem egyértelműen dönthető el, hogy jogos-e a károsult követelése vagy sem. Az esetleírásban természetesen figyelnek az adatvédelmi előírásokra, az ügyek szereplői anonimitást élveznek. Az ügyfelek egy fórumon keresztül érvelhetnek az ügyről, vagyis arról, hogy az FBTO-nak mit kellene tennie. Szavazhatnak, hogy a biztosító fizessen kártérítést, vagy ne. Ha a szavazók több, mint 60%-a arra szavaz, hogy a biztosítónak meg kell térítenie az ügyfelét ért kárt, és legalább 100-an szavaznak az ügyben, akkor a biztosító vállalja a kifizetést. Korábbi eset elbírálásán azonban nem változtat utólag.

Az internetezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító


"Tekintse át az eseteket, ossza meg véleményét és érveit velünk, és szavazzon, hogy mit tegyen az FBTO" - írják az onderling.nl oldal kezdőlapján.

Az oldalon már több ezren szavaztak, vagy írtak véleményt az esetekről, mégsem jellemző az, hogy egyértelműen a biztosító ellen szavaznának. Előfordult olyan eset, amiben például kevesebb, mint 3%-a a szavazóknak gondolta úgy, hogy a károsult kártérítési igénye jogos. Ebben az ügyben a károsult azért perelt, mert a konyhaszekrényének alja megsérült az alatta nyilván saját maga által működtetett kávéfőző gőzétől.

Az ügyfelekkel való nyílt párbeszéd segíti a kommunikáció és termékfejlesztési irányvonalak meghatározását. Ha például egy ügyben a károsult nem jogosult a szavazók szerint a biztosítási összegre, akkor érdemes lehet a biztosítónak olyan terméket készítenie, vagy egy már létezőt megváltoztatnia, amely az adott speciális helyzetben is megoldást nyújt. A kommunikáción javíthat, ha a fórumokon egy eset tárgyalása közben kiderül, hogy egy termék leírása félreérthető, nem egyértelmű.

További érdekesség, hogy a biztosító a marketing terén sem riad vissza a szokatlan kampányoktól. 2008-ban Bokito, a Rotterdami Állatkert gorillája megszökött, és egy látogatóra támadt, a gondozók szerint azért, mert túl sokszor és túl hosszan nézett a vendég az állat szemébe. Az egészségügyi biztosításokat is kínáló FBTO ezután az állatkert bejáratánál olyan "Bokito néző" szemüvegeket osztott a látogatóknak, amely megvédi őket a dühöngő gorillától. A "Bokito néző" egy olyan papírszemüveg, aminek "papírlencséire" egy oldalra néző szempárt nyomtatnak, és kis lyukon keresztül lát át rajta a látogató, így biztosítva, hogy nehogy farkasszemet nézzünk Bokitoval.

Az internetezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító


A "bokito néző". Forrás: http://www.ibelieveinadv.com/commons/bokitoviewer. jpg

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2022. november 26. 06:59
A Goldman Sachs (GS) arra számít, hogy a 10 éves amerikai állampapír-hozamok egészen 2024 végéig 4 s...
MEDIA1  |  2022. november 25. 18:21
A Pajzs egy fiktív közösségi oldal segítségével és játékkal segít abban, hogy hamarabb felismerjük a...
Bankmonitor  |  2022. november 25. 15:13
Ma már sok magyar számára nem újdonság, hogy mobilunkkal is fizethetünk az üzletekben, így váltva ki...
MNB Intézet  |  2022. november 25. 09:56
A technológiai optimizmus az az elképzelés, miszerint a tudomány és a technológia minden jelentős tá...
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 26. szombat
Virág
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?