13 °C Budapest

A netezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító

Pénzcentrum
2012. október 20. 11:00

Meglepő módszerekkel használják ki a biztosítók az új technológiák előnyeit. Egy holland biztosító külön oldalt üzemeltet, ahol a kétséges kárigénylési esetek elbírálását maguk az ügyfelek végezhetik, a tapasztalatokat pedig felhasználják a szolgáltatásaik tökéletesítéséhez. A főként online működő társaságnál úgy gondolják, hogy ügyfeleik képesek saját ügyeik önálló intézésére, ehhez persze minden eszközt és fórumot biztosítanak. Az innovatív módszer számos előnnyel jár ügyfél és biztosítói oldalon egyaránt.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az említett biztosító, az FBTO élen jár az innovatív ügyfélcentrikus megoldásokban. Karakánnak mondható lépés tőlük, hogy olyan oldalt üzemeltetnek, amely az ügyfeleiknek kollektív döntési lehetőséget biztosít kétes esetekben, ha úgy tetszik "precedens jog alkotásával" ruházza fel ügyfeleit. Az ügyfelek ítélete azonban nem kötelező érvényű minden további esetben, a társaság ezt maga döntheti el, azonban erősen figyelembe veszik a közösség által hozott döntést, felhasználják azt a termékfejlesztésükben és az üzletpolitikájukban. A win-win szituációban a biztosító információt és lojalitást, az ügyfelek figyelmet, és testreszabott szolgáltatást, az esetek valódi szereplői akár pénzt is nyernek.

Az FBTO által üzemeltetett onderling.nl oldalon valós eseteket mutatnak be, amelyekről nem egyértelműen dönthető el, hogy jogos-e a károsult követelése vagy sem. Az esetleírásban természetesen figyelnek az adatvédelmi előírásokra, az ügyek szereplői anonimitást élveznek. Az ügyfelek egy fórumon keresztül érvelhetnek az ügyről, vagyis arról, hogy az FBTO-nak mit kellene tennie. Szavazhatnak, hogy a biztosító fizessen kártérítést, vagy ne. Ha a szavazók több, mint 60%-a arra szavaz, hogy a biztosítónak meg kell térítenie az ügyfelét ért kárt, és legalább 100-an szavaznak az ügyben, akkor a biztosító vállalja a kifizetést. Korábbi eset elbírálásán azonban nem változtat utólag.

Az internetezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító


"Tekintse át az eseteket, ossza meg véleményét és érveit velünk, és szavazzon, hogy mit tegyen az FBTO" - írják az onderling.nl oldal kezdőlapján.

Az oldalon már több ezren szavaztak, vagy írtak véleményt az esetekről, mégsem jellemző az, hogy egyértelműen a biztosító ellen szavaznának. Előfordult olyan eset, amiben például kevesebb, mint 3%-a a szavazóknak gondolta úgy, hogy a károsult kártérítési igénye jogos. Ebben az ügyben a károsult azért perelt, mert a konyhaszekrényének alja megsérült az alatta nyilván saját maga által működtetett kávéfőző gőzétől.

Az ügyfelekkel való nyílt párbeszéd segíti a kommunikáció és termékfejlesztési irányvonalak meghatározását. Ha például egy ügyben a károsult nem jogosult a szavazók szerint a biztosítási összegre, akkor érdemes lehet a biztosítónak olyan terméket készítenie, vagy egy már létezőt megváltoztatnia, amely az adott speciális helyzetben is megoldást nyújt. A kommunikáción javíthat, ha a fórumokon egy eset tárgyalása közben kiderül, hogy egy termék leírása félreérthető, nem egyértelmű.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 39 646 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 7,28%), de nem sokkal marad el ettől a Sberbank 40 150 forintos törlesztőt (THM 7,66%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

További érdekesség, hogy a biztosító a marketing terén sem riad vissza a szokatlan kampányoktól. 2008-ban Bokito, a Rotterdami Állatkert gorillája megszökött, és egy látogatóra támadt, a gondozók szerint azért, mert túl sokszor és túl hosszan nézett a vendég az állat szemébe. Az egészségügyi biztosításokat is kínáló FBTO ezután az állatkert bejáratánál olyan "Bokito néző" szemüvegeket osztott a látogatóknak, amely megvédi őket a dühöngő gorillától. A "Bokito néző" egy olyan papírszemüveg, aminek "papírlencséire" egy oldalra néző szempárt nyomtatnak, és kis lyukon keresztül lát át rajta a látogató, így biztosítva, hogy nehogy farkasszemet nézzünk Bokitoval.

Az internetezők dönthetik el, fizessen-e a biztosító


A "bokito néző". Forrás: http://www.ibelieveinadv.com/commons/bokitoviewer. jpg

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 27. szerda
Szabina
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?