A biztosítások indexálásával próbálhatják áthárítani a fogyasztókra az új biztosítási adót a társaságok. Ennek mértéke függhet a szerződések tartalmától és a piaci verseny is arra kényszerítheti a biztosítókat, hogy csak kismértékben növeljék díjaikat - írja a Napi Gazdaság.
Januártól a vagyonbiztosításokat is terheli a biztosítási adó. A biztosítások indexálása a biztosítási védelem értékállóságát lenne hívatott megőrizni. Ezzel szemben a Napi Gazdaság cikke szerint a biztosítótársaságok az új adók áthárítására használhatják. Ennek egyik akadálya lehet, hogy a törvény több vagyonbiztosítás esetén is maximum az infláció mértékével megegyező indexálást enged.
Az indexálás ráadásul csak egy lehetőség, amelyet az ügyfélnek is el kell fogadnia, ám emellett az elmúlt években egyre többször a piaci verseny, az ügyfél megtartás része lett az is, hogy a biztosítók nem éltek az indexálás lehetőségével, hanem például - a vállalati vagyonbiztosításojknál például - a díj emelése nélkül "benyelték" a megemelkedő kockázati limiteket.
A versenyhelyzettől függ, milyen mértékben hárítják át az új adót a biztosítók. Egyes termékeknél a nagyobb verseny ennek korlátot szabhat.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








