14 °C Budapest

Nem a név alapján választunk biztosítót

Pénzcentrum
2008. október 22. 10:55

Az ügyfelek csaknem fele több szolgáltató ajánlatát is mérlegeli egy biztosítás kiválasztásakor és közülük nem kizárólag az ár alapján, hanem minőségi szempontokat is figyelembe véve választ. A megkérdezettek 42 százaléka tartja a biztosítási díjat a legfontosabb szempontnak, míg a válaszadók csupán egytizede mondható márkahűnek - utóbbiak esetében kizárólag egy biztosító ajánlata jöhet szóba.

Az AEGON Magyarország Biztosító megbízásából készült felmérés szerint - melyet a Millward Brown Hungary Piackutató és tanácsadó cég 1000 - legalább középfokú végzettséggel rendelkező - válaszadó véleményéből állított össze - relatíve hangsúlyosan jelenik meg a kínált szolgáltatások színvonalának szerepe és magas azok aránya, akik több szolgáltató ajánlatát mérlegelik a döntés előtt.


Összehasonlításként a mobilszolgáltatókat a fogyasztók 62 százaléka az ár, 18 százalék a márkanév alapján választja ki, míg azok aránya, akik több ajánlatból, de nem kizárólag az ár, hanem a szolgáltatás minősége alapján is döntenek, mindössze 20 százalékot tesz ki.
A felmérés szerint egyébként a hazai vásárlók a választék és a minőség szempontjaira a leginkább az üdítőitalok, édességek, vagy egy fogkrém vásárlásakor vannak tekintettel, míg a márkanév egy mobiltelefon vásárlásánál számít leginkább - igaz, még ez esetben is csak a válaszadók negyede határozta meg a márkát a döntés fő kritériumaként. A hazai fogyasztók árérzékenysége egyértelműen a mobilszolgáltatók esetében a legnagyobb, de a válaszadók 51 százalékának ez a legfőbb szempont a tej kiválasztásánál is.

Az Aegon megbízásából készült felmérésből az is kiderül, hogy a biztosítótársaságok megítélése koránt sem annyira rossz, mint gondolnánk. A válaszadók 90 százaléka nagyjából vagy teljes mértékben elégedett biztosítójával. A megkérdezettek 76 százaléka lát érdemi különbséget a biztosítótársaságok szolgáltatásai között - 24 százalékuk állítja csupán, hogy az egyik éppen olyan, mint a másik. Ennél is jóval kevesebben vannak ugyanakkor, akik félvállról veszik, melyik biztosítótársasághoz szegődjenek. Mindössze a válaszadók hét százaléka nyilatkozott úgy, hogy a biztosító kiválasztása nem az a kérdés, amin érdemes lenne elgondolkoznia.


A felmérés szerint valamilyen biztosítással szinte minden válaszadó háztartása rendelkezik. A legtöbben - 74 százalék - lakásbiztosításról, 68 százalékuk kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról számolt be. Százból 46-an tudtak megtakarítási, 36-an kockázati életbiztosításról, míg csak minden ötödik válaszadó számolt be háztartása jelzálog, vagy személyi kölcsön tartozásáról.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)


A megkérdezett háztartások harmada ráadásul meglehetősen nagy költéssel jellemezhető a biztosítási piacon, ők évente több mint százezer forint biztosítási díjat fizetnek.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 6. csütörtök
Ivett, Frida
18. hét
Május 6.
Jelszó világnap
EZT OLVASTAD MÁR?