Az ügyfelek csaknem fele több szolgáltató ajánlatát is mérlegeli egy biztosítás kiválasztásakor és közülük nem kizárólag az ár alapján, hanem minőségi szempontokat is figyelembe véve választ. A megkérdezettek 42 százaléka tartja a biztosítási díjat a legfontosabb szempontnak, míg a válaszadók csupán egytizede mondható márkahűnek - utóbbiak esetében kizárólag egy biztosító ajánlata jöhet szóba.
Az AEGON Magyarország Biztosító megbízásából készült felmérés szerint - melyet a Millward Brown Hungary Piackutató és tanácsadó cég 1000 - legalább középfokú végzettséggel rendelkező - válaszadó véleményéből állított össze - relatíve hangsúlyosan jelenik meg a kínált szolgáltatások színvonalának szerepe és magas azok aránya, akik több szolgáltató ajánlatát mérlegelik a döntés előtt.
Összehasonlításként a mobilszolgáltatókat a fogyasztók 62 százaléka az ár, 18 százalék a márkanév alapján választja ki, míg azok aránya, akik több ajánlatból, de nem kizárólag az ár, hanem a szolgáltatás minősége alapján is döntenek, mindössze 20 százalékot tesz ki.
A felmérés szerint egyébként a hazai vásárlók a választék és a minőség szempontjaira a leginkább az üdítőitalok, édességek, vagy egy fogkrém vásárlásakor vannak tekintettel, míg a márkanév egy mobiltelefon vásárlásánál számít leginkább - igaz, még ez esetben is csak a válaszadók negyede határozta meg a márkát a döntés fő kritériumaként. A hazai fogyasztók árérzékenysége egyértelműen a mobilszolgáltatók esetében a legnagyobb, de a válaszadók 51 százalékának ez a legfőbb szempont a tej kiválasztásánál is.
Az Aegon megbízásából készült felmérésből az is kiderül, hogy a biztosítótársaságok megítélése koránt sem annyira rossz, mint gondolnánk. A válaszadók 90 százaléka nagyjából vagy teljes mértékben elégedett biztosítójával. A megkérdezettek 76 százaléka lát érdemi különbséget a biztosítótársaságok szolgáltatásai között - 24 százalékuk állítja csupán, hogy az egyik éppen olyan, mint a másik. Ennél is jóval kevesebben vannak ugyanakkor, akik félvállról veszik, melyik biztosítótársasághoz szegődjenek. Mindössze a válaszadók hét százaléka nyilatkozott úgy, hogy a biztosító kiválasztása nem az a kérdés, amin érdemes lenne elgondolkoznia.
A felmérés szerint valamilyen biztosítással szinte minden válaszadó háztartása rendelkezik. A legtöbben - 74 százalék - lakásbiztosításról, 68 százalékuk kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról számolt be. Százból 46-an tudtak megtakarítási, 36-an kockázati életbiztosításról, míg csak minden ötödik válaszadó számolt be háztartása jelzálog, vagy személyi kölcsön tartozásáról.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A megkérdezett háztartások harmada ráadásul meglehetősen nagy költéssel jellemezhető a biztosítási piacon, ők évente több mint százezer forint biztosítási díjat fizetnek.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban