A Banca Comercialã Românã S.A. (BCR), a BRD-Groupe Société Générale S.A.(BRD), a Banca Transilvania S.A. (BT), a Casa de Economii ºi Consemnaþiuni CEC S.A. (CEC) és a Groupama bejelentette, hogy a Groupama International megvásárolja az Asiban S.A. (Asiban) részvényeinek 100%-át, valamint megállapodtak a felvásárlás főbb feltételeiről. A felek kizárólagos tárgyalásokat folytatnak a feltételek részleteinek kidolgozásáról. A megállapodások a törvény által előírt jóváhagyások után lépnek hatályba.
A részvénypakettjüket értékesítő tulajdonosok nagyfokú elégedettségüket fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy Európa egyik vezető biztosítójával köthetnek megállapodást, amely jelentősen javíthatja az Asiban romániai pozícióját és kilátásait.
Az Asiban, melyet 1996-ban hozott létre 4 vezető román kereskedelmi bank, az egyik legnagyobb biztosító a román élet- és nem-életbiztosítási piacon (8%-os részesedésével 2007-ben az ágazat harmadik legnagyobb szereplője volt). Saját értékesítőin kívül az Asiban széles körű, országos hálózattal rendelkezik, amely elsősorban ügynöki hálózatokból és független, egyéni vállalkozóként dolgozó ügynökökből áll. 2007-ben az Asiban díjbevétele 185,8 millió euró volt, amely 39%-os növekedést mutat az előző évi bevételhez képest, és közel 7 százalékponttal meghaladja a román biztosítási ágazat éves növekményét.
A Groupama Csoport részéről ez a felvásárlás híven tükrözi a cég stratégiai döntését, amellyel a nemzetközi biztosítási piac meghatározó szereplőjévé kíván válni, elsősorban Közép-Európában. Ennek a stratégiának az egyik legfontosabb eleme a romániai terjeszkedés, melyet a BT Asigurari (2007. december) és az OTP Garancia idén februári felvásárlása is alátámaszt (az utóbbi esetében a szabályozó testület jóváhagyása még nem érkezett meg).
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








