Az AXA, a vezető nemzetközi és a legnagyobb francia biztosítótársaság, az AXA csoport Magyarország anyavállalata, 2007-es IFRS szerint készített gyorsjelentése alapján 4,963 milliárd euró eredményt ért el, ami 27%-kal haladja meg a 2006-ban teljesített 3,919 milliárd eurós értéket. Ezzel párhuzamosan a pénzügyi műveletek eredményét is tartalmazó korrigált eredmény 6,138 milliárd euróra emelkedett, ami 22%-os növekedést jelent az előző évi 5,026 milliárd eurós szinthez képest. 2007-ben a nettó profit 11%-kal, 5,666 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 5,085 milliárd euróról.
"Az AXA kiemelkedő teljesítménnyel zárta a 2007. évet is, az egy részvényre jutó nyereség 16%-kal, 2,27 euróra emelkedett. Ez alapján az AXA áprilisi közgyűlésén az igazgatóság 1,20 euró részvényenkénti osztalék kifizetésére tesz javaslatot." - mondta az eredmények ismertetése kapcsán Henri de Castries, az AXA igazgatóságának elnöke.
A lendületes növekedésben vezető szerep jutott az AXA legnagyobb, Életbiztosítási üzletágának, amelynek eredménye közel 18%-os bővülést felmutatva az előző évi 2,270 milliárd euróról 2007-re 2,670 milliárd euróra gyarapodott. Eközben a Nem-élet üzletág 1,863 milliárd euró eredményt ért el, ami 31%-os javulást jelent a bázisidőszak 1,417 milliárd eurós szintjéhez képest. 2007-ben az AXA Vagyonkezelés üzletágának eredménye 16%-kal 590 millió euróra bővült (2006: 508 millió euró).
"A gyorsjelentés számaiban valamennyi üzletág erőteljes organikus növekedése mellett a Winterthur sikeres integrálása is tükröződik, s az eredmények tanúsága szerint a társaság mérlegét nem érintette a másodlagos jelzálogpiaci válság." - tette hozzá de Castries. "Az év elejétől tapasztalható kedvezőtlenebb makroökonómiai környezet - így a volatilis tőkepiacok, az elhúzódó likviditási válság és a világgazdasági visszaesés miatti aggodalom - ellenére, amennyiben a piacok a jelenlegi szinten stabilizálódnak, az AXA árbevétele és nyeresége várhatóan 2008-ban is tovább növekszik majd."
A tavalyi eredmények jelentősen hozzájárultak az AXA 2004-ben elindított, Ambíció 2012 nevű üzleti növekedési programjának megvalósulásához. A kitűzött célok elérésére - így a megduplázódó díjbevételre és a megháromszorozódó nyereségre - továbbra is nagyon jó esélyek mutatkoznak, hiszen az évi átlagos 10%-os növekedés minden bizonnyal a jövőben is fenntartható lesz.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








