Valahogy így hangzik az egyik nagy biztosítótársaság szlogenje, amellyel életbiztosítás kötésére buzdít. Ezekről a termékekről már sokszor írtunk lapunk virtuális hasábjain. De akárhogy is szépítjük a dolgokat, eljön az a pillanat, mikor a Nap valóban nem kell fel többé, akármilyen biztosításuk is van (igaz nem is ez ellen véd). És akkor a hozzátartozóknak viselniük kell - a gyász fájdalmai mellett - a temetés költségeit és az öröklési illeték terhét is. Ezektől, a gyász kivételével, azonban megkímélhető a család...
Biztosítás gyakorlatilag bármire köthető (ha elég ember szeretné megvenni a terméket), nincs ez másképp a temetkezéssel sem. Mielőtt gyengébb idegzetű olvasóink kétségbeesetten keresnék az x-et a képernyő jobb felső sarkában, megnyugtatásul közöljük, hogy egy valóban hasznos és olcsó termékről van szó.
A konstrukció működése végtelenül egyszerű. Kötünk egy szerződést a biztosítótársasággal, hogy amennyiben elhalálozunk, az előre meghatározott szerződési összeget megkapja a család, illetve a biztosító vállalja a temetés megszervezetését (assistencia).
A szerződés megkötésének feltételei általában társaságonként változnak. Azonban néhány általános kritérium könnyen megfogalmazható: 40 és 75 éves kor között kell lennünk, a termékek éves díja pedig csak elvétve lépi túl az évi 15-20 ezer forintot, amelyet akár havi részletekben is fizethetünk.
Nézzünk egy példát, amelynek alapjául a Signal biztosító terméke szolgál! Ha egy hatvanéves hölgy kötött meg egy százötvenezer forint értékű szerződést, melyet hetvenöt éves koráig szeretne fizetni, akkor tízezer forintot kell kiadnia évente és ez havonta ezerötven forint kiadást jelent. Hetvenöt éves kor felett pedig nem kell fizetni a díjat, viszont a szerződés él, és tovább kamatozik a benne lévő összeg.
A szerződés alapján egyébként bármennyi idő telt is el a szerződéskötés óta, kifizetik a százötvenezer forintot, ha bekövetkezik a haláleset.
A befizetett összeg bármikor növelhető, ha úgy gondoljuk, hogy a biztosítási összeg nem lesz elég a majdani szolgáltatás fedezésére.
Egy kockázati életbiztosításhoz hasonlóan (gyakorlatilag egy egész életre szóló biztosításról van szó) a befizetett díjakat államkötvényekbe helyezi el a biztosító. A konstrukció költségeit a kezdeti befizetésekből vonják le, valamint a befektetés hozamának egy része (körülbelül 20 százaléka) kerül levonásra.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A temetkezési biztosítások önálló termékként is megvásárolhatók, de kiegészítő biztosításként is megköthetjük más életbiztosítások vagy akár lakásbiztosítás mellé.
Mivel a temetkezési biztosítás egy életbiztosítási forma, így az éves díj 20%-át a jövedelemadóból le lehet írni.
Sokunkban felmerülhet a kérdés, hogy ki rendelkezik majd azzal a pénzzel, amit a szerződés alapján halálesetkor a biztosító kifizet. A válasz az, hogy szerződő ügyfél a szerződésben jelöli meg azt a személyt, akit az összeg megillet. A biztosító az elszámolást is átvállalja azzal a kegyeleti társasággal, amelyet ügyfél szintén a szerződésben jelöl meg.
A temetkezési biztosítás lehetővé teszi egy jelentős mértékű örökség illetékmentes hátrahagyását a megnevezett kedvezményezett részére. Bármikor egyszeri nagyobb összegek is befizethetők, és a biztosítási díjakat az ügyfél döntése alapján fektetik be.
Amennyiben valaki még mindig tart a termék megvásárlásától, akkor szinte bármelyik haláleseti szolgáltatással rendelkező életbiztosítás felhasználható arra, hogy a biztosított halála esetén a hátramaradottak fedezni tudják a temetéssel járó költségeket.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








