A Portfolio.hu és a Pénzcentrum.hu által szervezett biztosítási konferencián többek között olyan kérdések kerültek terítékre, mint a szektor hazai és nemzetközi megítélése, az alternatív értékesítési csatornák szerepe, a biztosítókat és közvetítőket egyaránt érintő képzési változások, valamint a termékinnovációk és marketingstratégiák fejlődési lehetőségei.
Bartók János, az AVIVA elnök-vezérigazgatója a konferencia megnyitásakor kiemelte a szektor, illetve a szakma hazai összefogásának jelentőségét. Rávilágított az innováció és az alternatív értékesítési csatornák jelentőségére, valamint kitért az oktatás körül kialakult helyzetre is.
Erdős Mihály, a PSZÁF főigazgató-helyettese az európai biztosítási szektor gazdasági súlyára utalva elmondta: "Az Unióban jelenleg több mint 5000 biztosító működik, amelyek együttesen 1 millió embert alkalmaznak, és díjbevételük meghaladja az 1 trillió eurót. Az e cégek által kezelt vagyon 6,4 trillió euró, amely a 2005-ös GDP 50%-a."
A bankbiztosításokról tartott előadásában Anspach Krisztina, a BNP Paribas közép- és kelet-európai értékesítési igazgatója kitért a lehetséges értékesítési modellekre, illetve a várható fejlődési irányokra. A Londonból érkezett előadó a strukturált termékek jelentősége és fokozatos térnyerése mellett, a bankok és biztosítók közötti együttműködési lehetőségeket emelte ki. "Miközben a banki és biztosítási termékek egyre inkább közelítenek egymáshoz - sokszor az értékesítési csatornák is megegyeznek -, fontosnak tartjuk azt is, hogy ezek a termékek jól megkülönböztethetők is legyenek. Olyan kombinációkat keresünk, ahol 1+1 több mint 2. Egyre népszerűbb például az egy termékbe történő egyesítés, mint a jelzáloghitel és a unit linked életbiztosítás 100%-os tőkevédelemmel. Ebben az esetben az ügyfél 10 vagy 15 éven keresztül rendszeres díjat fizet az életbiztosítási termékbe, miközben az indulástól lejáratig befizetett névleges érték teljes összegére részvénybefektetéssel rendelkezik. Emellett a termék segítségével a jelzáloghitelt is visszafizeti. Az összes befizetett díj lejáratkor garantált, sőt a befektető már az indulástól számított és a teljes időtartam alatt befizetett összes díjra vetített mögöttes részvénybefektetések teljesítményét is megkapja. "
A konferencia egyik sarokpontja volt az oktatás kérdése, melyben minden érintett képviseltette magát, így a PM, a PSZÁF, a MABISZ, az FBAMSZ, a MABIASZ, valamint a BOI is. A panelbeszélgetés célja a jelenlegi helyzet tisztázása és a jövőbeni változások feltárása volt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A hazai biztosítótársaságok fogyasztók általi megítéléséről Dr. Kótiné Somfai Ágnes, az ING Biztosító ügyvezető igazgatója elmondta: "Az ügyfelek életbiztosításokra vonatkozó megítélése az elmúlt 10 évben sokat javult, kutatásaink alapján kiderült, hogy igényesebbek, szofisztikáltabbak, jobban ismerik saját életbiztosítási portfóliójukat. Az ügyfeleknek mára nagyon sok termék között kell eligazodniuk, hiszen a nagyobb biztosítótársaságok ma már nem "csak" biztosításokat, hanem hiteleket, banki termékeket is értékesítenek, ennek következtében pedig nehezebb megtalálniuk a számukra legmegfelelőbb terméket, szolgáltatást. Ehhez szükség van egy jól képzett, szakmai tudása legjavát nyújtani képes szerződött partneri hálózatra, akik képesek felmérni az ügyfelek igényeit, és a számukra legmegfelelőbb, legjobb termék, szolgáltatás kiválasztásában is tudnak segíteni. E cél eléréséhez az ING saját értékesítési hálózatának megad minden eszközt. A transzparencia megvalósulása szintén kulcsfontosságú a hazai biztosítási piac ügyfél megítélésének javításában. Az ING júliusban bevezetett €uro Perspektíva pénzügyi konstrukciójában már teljes átláthatóságot biztosít az ügyfelek részére mind költség, mind befektetési oldalról."
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








