Lassú, de pozitív szemléletváltás figyelhető meg a kintlévőségek kezelésében az Atradius Hitelbiztosító szerint. A vállalatok egyre tudatosabban csökkentik a késedelmes vagy ki nem fizetett számláikból eredő veszteségeiket, ezért az Atradius erőteljes növekedést jósol a magyar hitelbiztosítási piacon, és merészen szabja meg pénzügyi terveit.
"Bár a magyar cégek túlnyomó része továbbra sem rendelkezik megfelelő követeléskezelő rendszerrel, az Atradius mégis javulást lát ezen a területen" - mondta Vanek Balázs, az Atradius Hitelbiztosító Magyarországi Fióktelepének vezetője. "A követeléskezelési kultúra elterjedése lassú folyamat. Ám a cégeknek, legyenek azok kicsik, közepesek vagy multik, igenis húsbavágó probléma, ha nem fizet egy vevőjük, ezért keresik a megoldásokat."
Ez a szemléletváltás további határozott növekedési lehetőséget jelent a hitelbiztosítási piac számára. "Az Atradius által kínált hitelbiztosítás azért ideális megoldás, mert nemcsak csökkenti a kintlévőségekből eredő veszteségeket, de ezzel stabilizálja a cég likviditását is, erősíti hitelképességét, és a vállalat bizalommal fordulhat új vevők felé. A hitelbiztosítás, és így az Atradius iránt komoly érdeklődés mutatkozik" - hangsúlyozta Vanek Balázs. Ezt bizonyítja, hogy az Atradius a 2006-os évet a hitelbiztosítási piac bővülési dinamikáján felüli növekedéssel zárta. "A tavalyi évben a díjbevételünk 723,5 millió Ft volt, ami 140%-os növekedést jelent a 2005-ös díjbevételhez képest volt. Idén is merészen határoztuk meg a pénzügyi terveinket: a jelenlegi 21%-os piaci részesedésünket, amely a második helyet jelenti a négyszereplős magyar piacon, 25%-ra kívánjuk növelni."
Vanek Balázs szerint több oka van a kintlévőségek kezelésében tapasztalható attitűdváltásnak. "A vállalatok továbbra sem számíthatnak semmi jóra: a kormányzati megszorítási intézkedések a fizetési fegyelem romlását és ezzel együtt a felszámolási eljárások növekedését vetítik előre. Emellett a csődtörvény sem nyújt megfelelő biztonságot, ezért a cégeknek kell tudatosabban törekedni a pénzügyi egyensúly megtartására." A szakember szerint ebben a környezetben fegyelmezettebben kell kezelni az üzleti kockázatokat, és nagyobb hangsúlyt kell helyezni a megelőzésre. Ehhez viszont az szükséges, hogy a vállalatok felismerjék: lényegesen olcsóbb a hitelbiztosítási szolgáltatást megfizetni, mint az elkerülhetetlen hitelezési veszteséggel számolni. "A hitelbiztosítási díj fix, kalkulálható költséget jelent szemben a ki nem fizetett számlák kiszámíthatatlanságával."
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








