Eltörölnék az éles versenyt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás piacán a nagyobb biztosítók. A PSZÁF egyelőre vizsgálja a kérdést, néhány kisebb társaság azonban ellene van a változásnak.
A változás szerint nem egységesen, év végén járnának le a kötvények, a forduló mindig a szerződés megkötésének időpontjára esne, így megszűnne az év végi kötelező-kampány. Ezzel pedig vélhetően kevesebben értesülnének arról, hogy válthatnak olcsóbb biztosítóra is - bár ezt a változtatás mellett érvelő cégek tagadják - írja a Népszabadság.
Az még kérdés, hogy ezzel párhuzamosan a díjak egységes közzétételének is meg kell-e szűnnie. Az egyik változat szerint igen, és így a biztosítók akkor módosítanának díjat, amikor akarnak. Igaz: az új árak csak a biztosítás lejártától (egyéves ciklusonként) lennének érvényesek - persze ez akkor is így lenne, ha továbbra is csak év végén módosíthatnának a cégek.
Az érvek szerint a kampány eltörlése az ügyfelek érdekét szolgálja - az ellenérvek szerint inkább a biztosítókét: az élesedő verseny keveseknek kedvez. Sokan ennek tudják be a szaporodó hatósági eljárásokat is - állítólag egymást jelentik fel a társaságok, és ez néhány kisebb cégnél felügyeleti felfüggesztést eredményez, a nagyobbaknál pedig versenyhatósági bírságot. A másik - ennél fontosabb - ok azonban az, hogy a verseny most már tényleg árt a piacnak. A kötelezőn eddig mindig szép bevételnövekedést elérő biztosítók lassan a vesztes ágra kerülnek, pedig a járművek száma nő.
A biztosítók 2003 óta szabadon határozhatják meg díjaikat, ám a verseny igazán 2005- 2006-ban vált kiélezetté, leginkább az internetes brókerek térnyerésének következtében. Az első években mindössze egy-kétszázezren váltottak biztosítót az év végén, tavaly már majdnem félmillióan - és az árakat figyelő autósok száma egyre nő.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót
- Az előrejelzés szerint idén mélypontotra érnek az élelmiszerárak
- A honvédség külföldi szerepvállalását is érintik a tervezett Alaptörvény-módosítások - itt van minden részlet
- A jobboldali elnökjelölt szerezte meg a legtöbb szavazatot Észak-Macedóniában
- Május 8-10. között jön Budapestre a kínai elnök