Az Allianz Hungária, a Generali-Providencia Zrt., a MABISZ és a GÉMOSZ, valamint három alkuszcég ellen tavaly nyáron indított eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A Generali a 2006. december 21-én nyilvános határozathirdetéssel zárult eljárás folyamán, jogi képviselőin keresztül, 120 oldalas beadványt fogalmazott meg a GVH előzetes álláspontjában megfogalmazott vádpontokra. A Generali mind jogilag, mind biztosítás-szakmai szempontból minden részletre kiterjedően cáfolta a Versenytanács előzetes álláspontjában felvetett vádjait.
A december 21-én kihirdetett határozat felmentette a biztosítót a horizontális kartellgyanú alól, tehát a Versenytanács megállapította, hogy a Generali más biztosítókkal nem egyeztetett, illetve nem hangolta össze magatartását a javítói óradíjak tekintetében. Ugyanakkor a Versenytanács hatásában versenykorlátozónak minősítette a Generali egyes megállapodásait.
"A Generali jogorvoslati lehetőséget fog igénybe venni, mivel a döntés jogalapját vitatjuk, a kiszabott bírságot megalapozatlannak ítéljük. - nyilatkozta dr. Fejes Gábor ügyvéd, a Generalit képviselő Rein és Társai Freshfields Bruckhaus Deringer Iroda képviselője.
"Meg vagyunk győződve arról, hogy a felhozott vádpontokban nem vétkes a biztosító. A Generali piaci magatartásának hatása nem volt és nem lehetett versenykorlátozó: ezt kizárja a társaság piaci pozíciója, nagysága és az általa megvalósított magatartások jellege. Ezt az is alátámasztja, hogy álláspontunk szerint a Generali szerződései a vertikális partnereivel a versenyjogi tilalmak alól jogszabályi felmentést adó un. csoportmentességi rendelet hatálya alá esnek. A Generali tevékenységét a vizsgált időszakban etikusan, a verseny szabadságának szellemében, minőségi szolgáltatási színvonala megtartásával, ügyfelei érdekében folytatta. A biztosító tehát bízik az erős érvanyagon nyugvó álláspontja meggyőző erejében, és a számára pozitív bírósági ítéletre számít."
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Deportálhatják azokat az ukránokat, akik nem veszik fel az orosz állampolgárságot
- Bolsonaro utcai politizálásba kezdett - Elon Muskot is védi
- Kirúgták és letartóztatták a tinédzsereket szexre kényszerítő gyermekotthoni dolgozót
- Budai Gyula: nyomozást rendeltek el a Lánchíd felújítása ügyében
- Kerékpáros kompot adtak át a Tisza-tónál - képek
- Felébredt a Voyager űrszonda, újra értelmes jeleket küld