Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9 234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali átlagától, a tavaly májusi 12 283-as mennyiségnek alig több mint háromnegyede. Mindez azonban lényegesen nem fogja vissza a teljes hazai használtautó-kereskedelmet, mivel nyolcból hét használtautó-vásárló belföldi járművek közül választ, ezen a piacon pedig továbbra is az elmúlt évek átlaga körüli az aktivitás.
„A használtautó-import havi alakulása az év eddigi részében igen pontosan követi a tavalyi értékeket, csak éppen 23-25 százalékkal alacsonyabb szinten – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Az elmaradásnak több oka is van. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikái szerint bár idén már nőttek az újautó-eladások a kontinensen, a forgalomba helyezett új járművek száma európai szinten még mindig 23 százalékkal a 2019-es szint alatt van. Emiatt még mindig a korábbiaknál nagyobb a kereslet a használt járművek iránt, így az importautók forrását jelentő országokban nehéz kompromisszumok nélkül használt autóhoz jutni. A hazai keresletet ugyanakkor ebben az évben az infláció miatt csökkenésbe váltó reálbérszint korlátozza. E két hatást jelenleg az sem tudja ellensúlyozni, hogy a forint árfolyama kedvezően alakul, az elmúlt két hónap során már gyakran benézett a 375 forintos szint alá is.”
Jelenleg a teljes autópiacot visszafogják a hitelezés megugró költségei is. A hazai gazdaságot jellemző magas kamatszint az importált használt autók eladását szintén nehezíti, hiszen a behozatallal foglalkozó kereskedők által jelenleg kínált kondíciók számos érdeklődőt tartanak vissza a vásárlástól.
A behozott használt autók közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen vezeti, melyet az Opel és a Ford követ, a következő helyeket pedig a három német prémiummárka, az Audi, a Mercedes, valamint a BMW foglalja el. Az elmúlt hónapokban minden második importált használt autó e márkák valamelyikét képviselte.
A használtautó-import mennyisége az év első öt hónapjában összesen 44 102 volt, ami 24 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 58 255-ös értéktől. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 47 089 volt, ami 2 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 47 916-os mennyiségnél.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








