A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
Nemrég jelent meg a Központi Statisztikai Hivatal Magyarország, 2017. című kiadványa, mely 24. alkalommal mutatja be hazánk gazdasági, társadalmi helyzetét, valamint környezetének jellemzőit. Ezúttal azt mutatjuk be a tanulmányból, hogyan alakult tavaly a hazánkban kiadott könyvek száma és példányszáma.
2017-ben 11 857 könyv jelent meg Magyarországon, amely 3,5 százalékkal kevesebb, mint 2016-ban - olvasható a KSH Magyarország, 2017. című statisztikai kiadványban. Ez az adat részben meglepetés, hisz annak ellenére, hogy a rendszerváltástól kezdve szinte folyamatosan csökkent vagy stagnált a kiadott könyvek száma Magyarországon, az elmúlt évet megelőző három évben növekedést figyelhettünk meg. 2016-ban például a 2015-ös bázishoz képest 11 százalékkal több könyvet adtak ki hazánkban. Ez a hároméves növekedési trend szakadt tavaly meg.
Sem példányszámban, sem pedig az árak szempontjából nem volt jó éve a magyar könyves piacnak. A 26,2 millió kiadott kötet 16 százalékos csökkenést jelent 2016-hoz képest, a könyvek átlagára pedig már ötödik éve csökken folyamatosan, 2017-ben 11 százalékos volt a mérséklődés.
- írja a KSH kiadványa. MIndemellett a szépirodalmi művek címszáma 2,5 százalékkal haladta meg a 2016-ban megfigyelt értéket, 70 százalékuk regény vagy elbeszélés volt. Példányszámban viszont iebben a körben is csökkenést figyelhettünk meg, 2 százalékosat.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház