A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Nagyon nem mindegy, milyen zene szól akkor, amikor vásárolunk: kevesen gondolnák, hogy az áruházi zenék kiválasztása komoly szakértelmet igénylő munka. Egészen más szól egy hipermarketben délelőtt, mint éjszaka, és az sem véletlen, hogy másodpercek alatt kifordulunk egy olyan ruhaboltból, ahol üvölt a lakossági techno. A Pénzcentrum mutatja az áruházi zenék titkait.
Olyan fontos, mint a berendezés
A berendezéshez, az eladók ruházatához hasonlóan egy áruház a zenével is kommunikál, építi (esetleg rombolja) a róla kialakított képet - mondta el a Pénzcentrumnak Sziklay-Pap Ferenc, a több száz áruházban zenét szolgáltató 3G Multimédia Kft ügyvezetője. A szakember szerint minden boltnak érdemes kialakítania saját (háttér)zenei koncepcióját: ehhez ez ugyanakkor nem konkrét dalokat, stílusokat érdemes meghatározni, sokkal inkább az adott napszakhoz kapcsolható vásárlási profilokat.
Egy hipermarketben például jellemzően más csoportok vásárolnak reggel, napközben, este és éjszaka, így más-más zene az, ami számukra érdekes lehet. Az áruházi zeneszolgáltatók a délutáni /koraesti csúcsban például gyorsabb zenékkel tudnak ösztönözni a hatékonyabb vásárlásra, ugyanakkor reggel és délelőtt az idősebb vásárlók vannak többségben, akik viszont nyugodtabb dallamokat részesítenek előnyben. Éjszaka pedig sok, buliba menő, vagy buliból érkező fiatal vásárol alkoholt, energiaitalt, vagy chipset - ilyenkor az ő zenei ízlésükhöz közel álló, gyorsabb tánczenék működhetnek.
Az ügyvezető szerint vannak olyan boltok, amelyek kimondottan kérik, hogy az éjszakai idősávban - hajnali 2-3 körül gyorsabb, progresszív elektronikus zenék szóljanak: ezzel ugyanis növelhető a polcfeltöltő dolgozók hatékonysága.
Persze a túlzásba vitt karácsonyi zenéket sokszor már a dolgozók sem bírják: a zeneszolgáltatók ezért is igyekeznek lebeszélni az üzletvezetőket arról, hogy túl korán, már november elejétől csak a Jingle Bells és a Last Christmas szóljon.
Érdekes, hogy milyen módon jut el a zene az adott boltba: van, ahol CD-lemezeket visznek az üzletbe, de a legmodernebb technológiák már természetesen online alapon működnek. A 3G Multimédia ügyvezetője szerint ezt a fejlettebb technológiát azért választja egyre több bolt, étterem, mert egy központi helyről vezérlik, azonnal bele tudnak nyúlni a zenei repertoárba, sőt, az aktuális információkat is rögtön kezelni tudják (például hogy egy adott időszakban kóstoltatás van az üzletben). És persze még mindig sok olyan bolttal találkozhatunk, ahol valamelyik kereskedelmi rádió szól.
Tényleg felpörgeti a vásárlást a gyorsabb zene
- tudtuk meg Kiss Lászlótól, a piac másik nagy szereplőjének számító Mood Media country managerétől.
A szakember elmondta, náluk az összes idei top nemzetközi sláger lejátszásra került valamelyik csatornában. A Happy náluk is meghatározó volt, de sokszor került a lejátszási listákba a Rather Be a Clean Bandit-tól. Most a Taylor Swift Shake it off-ja is sokszor hangzik el az üzletekben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar zenék aránya 5-10 százaléknál nem szokott magasabb lenni, azonban a várakozások szerint ez mindenképpen növekedni fog. A magyar dalok közül Ruzsa Magdi Szerelem című száma gyakran szólt az áruházakban.
Ha nem szól zene, az is baj
Két esetben csökken a vásárlás: ha egyáltalán nem szól zene az áruházban, és ha nagyon tolakodó vagy zavaró zene szól - tudtuk meg az IKEAMagyarországtól.
A lakberendezési láncnál a zenei repertoárt a szolgáltató mindig a a helyhez illő tartalommal hozza létre, az adott vásárló- és látogatói kör jellemzői szerint. A dalokat például bpm-mutatószám (azaz "gyorsaság") szerint is osztályozza, hogy a gyorsabb dalokkal energizáló hatást, lassabb dalokkal pedig kellemes atmoszférat teremthessenek. A háttérzene célja, hogy ne legyen zavaró, ugyanakkor élménnyé tegye a vásárlással töltött időt.
Az azonban az IKEA-nál nem fontos, hogy aktuális slágerek legyenek a repertoáron, a fő szempont, hogy a zene kellemes legyen, és hogy élvezetessé tegye a vásárlást.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani