Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Idegeket borzoló kezdéssel indult az év a húsipar szempontjából. Januárban a sertéspestissel kellett megküzdeni a gazdáknak, aztán jött a madárinfluenza. A jelenleg is terjedő koronavírus-járvány most a munkavállalók és a cégek szempontjából is megnehezítheti a termelés menetét. Felmerül tehát a kérdés, mi lesz idén azokkal a beruházásokkal, amelyekre az idei évben készültek a piaci szereplők.
Év elején még rengeteg fejlesztést harangoznak be a cégek, persze a nem várt események könnyen felülírják a még befejezésre váró projekteket és terveket. Nem volt ez másként a húsipari szektorban sem. Januárban lecsapott a madárinfluenza, több telephelyen megnehezítve a gazdák dolgát. Ekkor a létavértesi kacsatartó telepen az állategészségügyi szakemberek a mintegy 115000-es állomány leölését hajtották végre. Ahogy a telephely tulajdonosa akkor fogalmazott, az Állategészségügyi Világszervezet (OIE) szabályai alapján, a madárinfluenza-mentes státuszukat legkorábban 2020. április 30-án nyerhetik vissza, amennyiben hazánkban újabb esetek nem fordulnak elő.
A Komárom-Esztergom megyei Ács település nagy létszámú pulykát tartó gazdaságában a teljes állományt, 53 500 pulykát öltek le. Eközben egyre nagyobb méreteket öltött az afrikai sertéspestis is, amiből Magyarország sem maradt ki. Ráadásul ennek következményét még húsvétkor is érezni fogjuk. A szakemberek szerint ugyanis, az idei sertéshús áremelkedés független a koronavírus-járványtól, a hátterében az afrikai sertéspestis világpiaci hatásai állnak, ami miatt drasztikusan emelkedik az alapanyagár - írja a HelloVidék.
Emellett a baromfihús ára is nagyot ugrott az utóbbi hetekben a koronavírus-járvány miatt. Sokan pánikvásárlásba kezdtek, hiány volt a boltok és piacok kínálatából a csirkehús. Akkor a szakemberek türelemre intettek mindenkit, mint mondták, van elég baromfi az országban, csak most nem ér oda mindenhová időben. Kiemelték azt is, hogy aki türelmes és kivár, annak nem kell a korábbi ár duplájáért húst vennie.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








