Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Többfunkciós, szabadon összeállítható, megosztható bevásárlólistával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő – ezt Rigó Csaba Balázs a nemzeti versenyhatóság elnöke jelentette be a GVH Podcast csatornáján már elérhető beszélgetésben. Az új funkció tovább fokozhatja a piaci versenyt, így várhatóan folytatódik az élelmiszerárak csökkenése, ami hozzájárul az infláció letöréséhez. Az Árfigyelőt létrehozó munkacsoport folyamatosan dolgozik a további funkcionális fejlesztéseken, illetve a közeljövőben várható a termékkategóriák bővítése is.
Az online Árfigyelőt fejlesztő munkacsoport a fogyasztói visszajelzéseket is figyelembe véve folyamatosan dolgozik a rendszer továbbépítésén. A felület mostantól arra is lehetőséget ad, hogy a látogatók saját bevásárlólistát állítsanak össze, melynek a kosárértékét naponta figyelhetik.
Az új bevásárlólista funkció élesítését Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhatóság elnöke jelentette be a GVH Podcast csatornáján. A rendszer legfrissebb tapasztalatait és jövőbeli fejlesztését körbejáró beszélgetés meghallgatható:
- a Gazdasági Versenyhivatal honlapján,
- a GVH Youtube-csatornáján,
- valamint a versenyhatóság Spotify csatornáján.
A július elseje óta elérhető adatbázisban hat kiskereskedelmi lánc mintegy 1200 boltjában, összesen 62 termékkategóriában hasonlíthatják össze a napi fogyasztói árakat a látogatók.
Az indulás óta az egyedi látogatók száma már megközelíti az 1,2 milliót. A látogatók egyre többet, már átlagosan 4 perc 10 másodpercet töltenek el az oldalon, amely egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a fogyasztók használják is a rendszert. A Pulzus Kutató augusztus elején publikált felmérése szerint már az első hónapban több mint 6 millióan értesülhettek az Árfigyelőről, és a felmérésben megkérdezett 18 évnél idősebb válaszadók 15 százaléka használja a rendszert.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az online Árfigyelő fejlesztése folyamatos, a felhasználói igényeknek megfelelően fejlesztik a megjelenítés, illetve a szolgálatás térképes funkcióját is. A jövőben lehetőség lesz például csak a környékbeli boltok termékeire szűrni, illetve a tervek között szerepel az Árfigyelő hivatalos mobilapplikációjának kifejlesztése is.
A funkcionális fejlesztésekkel párhuzamosan hamarosan tovább bővülhet a rendszerben szereplő termékek köre is. Ennek meghatározása során a munkacsoport kiemelten fókuszál a speciális diétát követők, illetve különböző ételallergiákkal élők speciális igényeire, valamint a kisgyermekes családok által gyakran vásárolt termékekre.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








