Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
Ha továbbra is magas színvonalon szeretnék kiszolgálni a vásárlóikat, akkor elkerülhetetlen, hogy árat emeljenek - mondta a Világgazdaságnak Kolonics Zoltán, a Dining Guide versenyén az év legjobb cukrászdájának megválaszott Málna The Pastry tulajdonosa. Hotzzátette, hogy munkaerőt is folyamatosan keresnek, ám a jelentkezők nem érik el a kívánt színvonalat.
Kolonics elmondta azt is, hogy a színvonal megtartása érdekében nem élhetnek az olcsósítással. Ahhoz, hogy az eddigi alapanyagokkal dolgozhassanak, árat kell emelni, mert ez biztosítja a vásárlók elégedettségét is.
"Nálunk nem fordulhat elő, hogy olcsósítjuk a termékeket. Ugyanazt a madagaszkári vaníliát, belga csokoládét, brontei pisztáciát használjuk ezután is, tehát, ha nem szeretnénk ráfizetéssel működni, akkor ezt bele kell kalkulálni az árakba. De nem csupán az alapanyagokról van szó, az áram is brutálisan drágult. Mivel ipari áramot használunk, ez rendkívül érzékenyen érint minket, több mint 200 százalékos áremelkedés következett be az elmúlt időszakban" - mondta a lapnak a tulajdonos.
Elmondta azt is, hogy örül annak, hogy a közönség figyelmét sikerült a kézműves sütemények és fagylaltok felé terelni, ez mindigképpen jót tesz majd az iparágnak. A nagy váráslási hullámhoz azonban bővíteni szeretnék az üzletük létszámát, de eddig igen rossz tapasztalataik vannak a jelentkezőkkel.
"Jelentkezők folyamatosan vannak, de sajnos nem tudják hozni az elvárható színvonalat. Azt senkitől nem követeljük meg, hogy rögtön magas szakmai tudással rendelkezzen, de azt igen, hogy akarjon dolgozni az illető. Sajnos a fiatal korosztályról nagyon rossz tapasztalatokat szereztünk, magas fizetést szeretnének mindenfajta tudás, szakmai alázat vagy szorgalom nélkül" - mondta Kolonics.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








