Bár ezek az üzletek nem rendelkeznek akkora polcterülettel, mint a nagyobb boltok, a változtatásokkal több helyet biztosítottak saját márkás termékeiknek.
A reklám lényegében az emberiséggel egyidős, a jelentős marketingértékkel rendelkező, jól megtervezett és jó időben bevezetett kabalafigurák pedig pozitív érzelmi kötődést alakíthatnak ki a fogyasztók és az adott termék vagy szolgáltatás között. Egy-egy emlékezetes karakter még évtizedek múltán is él a közbeszédben és akár a popkultúra része is lehet. A figurák így nem csak a kampányok idején, hanem akár évtizedekkel később is hatással vannak a vásárlókra.
Nem csupán külföldön, Magyarországon is nagy hagyománya van a kiforrott kabalafiguráknak, amelyek igazán emlékezetessé tudnak tenni egy-egy terméket vagy szolgáltatást. Magyarország talán legelső, tudatosan megtervezett és felfuttatott kabalája Lottó Ottó volt. A Kabos László színész, humorista által megformált karakter az 1957-től induló szerencsejáték, az ötös lottó népszerűsítését szolgálta - meglehetősen hatékonyan, hiszen a fogadásból igazi, országos népszokás lett. A játékot reklámozó szlogent ("Megvette már az ehetit?”) ma is sokan ismerik.
Skála Kópé és Gesztenye Marci
A következő nagy dobás a korai marketingkampányok egyik emlékezetes példája volt a nyolcvanas években. A Skála áruházakat reklámozó figura, a Skála Kópé már nem színész, hanem igazi rajzfilmkarakter volt, amelyből gyártottak aztán matricát, plüssfigurát és kulcstartót is. Jellegzetesen eltorzított hangja, a közismert szlogenek és a figura köré szervezett hírverés, események révén hamar országszerte ismert lett. Bár a Skála áruházak már rég nincsenek, mind az üzletlánc, mint pedig a Skála Kópé figura megmaradt a magyarok emlékezetében.
Ismert még néhány emlékezetes kabalafigura, így például Gesztenye Marci, a némileg hasonló Geszti Eszti és több más, marketingcélokra megalkotott karakter is. Ismert még az Omnia kávé egykori, kávébab-szemekből felrajzolt karaktere, amelyet ma is sokan tudnak a márkával azonosítani. Az élőszereplős kabalafigurák egyik legújabb példája a Lutz család, amelyet az XXXLutz mutat be a napokban.
Mindenkinek üzen valamit
"Az öttagú család minden generációnak kínál kapcsolódási pontot: a középpontban egy pár, Miki és Linda áll. Amikor Miki és Linda először látogatott el az áruházba Dani fiukkal és Nagyival, annyira megtetszett nekik, hogy mindenki azonnal otthon érezte magát és úgy döntöttek, beköltöznek. Dani itt, a szekrények és ágyak között pillantotta meg nagy szerelmét, Vikit is, aki imádja a szebbnél szebb bútorokat, és amikor beleszeretett Daniba, ő is beköltözött az XXXLutzba” – vázolta fel az élőszereplős kabalafigurákkal kapcsolatos koncepciót a Pénzcentrumnak az áruházlánc. A Lutz család tagjai valós és reális személyiségjegyekkel vannak felruházva, amely tovább növeli a kezdeményezés marketingértékét.
Szélesebb körnek szól
"Az igazán „emberarcú" karakterek, a korban is változatos csapat jó kapcsolódási pontot, azonosulási lehetőséget jelent a vásárlóknak. Az ilyen csoportos kabalák hátterében az a dinamika áll, hogy lényegében mindenkinek tudnak jelentést közvetíteni. Míg egy szokványos karakternél felmerülhet az, hogy esetleg egyeseknek nem szimpatikus, addig a csoportok másképp működnek: nagyon kevés ember van, akinek mindegyikük nagyon szimpatikus, ám szinte nincs olyan vásárló, akinek legalább az egyikük ne jelentene valami pozitívat” – közölte a bútorlánc a Pénzcentrum megkeresésére, hozzátéve, az XXXLutz szélesebb vásárlói közösséget szólíthat meg a Lutz család szerepeltetésével.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt a tervezet – sokakat érintő változás jöhet a magyar jogosítványoknál
- Drámai változás a magyarországi utakon
- Ennek nem fognak örülni a trópusi üdülőhelyek szerelmesei
- Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait
- Vigyázat, felülről támadnak itthon a városi ragadozók
- Durván kibillent a Balaton, elöntötte a víz Badacsonyt