2 °C Budapest
Anyák napja, virágvásárlás, kiskereskedelem cimlapi

Kutatás: rendkívül megosztottak a "szendvicsgeneráció" tagjai

2021. november 15. 11:30

A 25 és 45 év közöttiek nagyon nyitottak az innovációkra, az újdonságokra, és átalakulóban vannak náluk az élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai is – derül ki egy friss kutatásból.

Az aktív felnőttkor több korosztályát fogja át a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. ezer fős, reprezentatív generációs kutatás. A 25 és 45 év közöttiekre kiterjedő, nagyszabású felmérés a megkérdezetteknek a munkájukkal és karrierjükkel, az élvezetet okozó tevékenységekkel, a környezetükkel, valamint a technológiai innovációval összefüggő attitűdjeit vette górcső alá.

A kutatás legfontosabb megállapítása, hogy az Y-ok mellett fiatalabb X-ekből és idősebb Z-kből álló úgynevezett szendvicsgeneráció tagjai rendkívül megosztottak és sokféleképpen látják a világot. Fontos ugyan a környezettudatosság, de azért jól látszik az is, hogy a személyes érdekek több esetben felülírhatják ezt.

A szelektív hulladékgyűjtés kimagasló a körükben (72% ezt választja a vegyeset megjelölő 6%-hoz képest), a csomagolásmentes termékeket is többen részesítik előnyben, mint a csomagoltakat (42 vs 15%), az üveget a műanyagnál (57 vs 7%), a megújuló energiaforrásokat a kimerülőknél (60 vs 7%).Ú

Éles döntési helyzetekben azonban fordul a kocka: a saját autó előnyt élvez az autómegosztással szemben (64 vs 11%), a saját gépjármű a tömegközlekedéssel (53 vs 13%), a nem bio termékek a biokkal szemben (68 vs 11%).

Az élvezetekkel összefüggő attitűdökre is kiterjedő felmérés azt is megállapította, hogy a szendvicsgeneráción belül átalakulóban vannak az úgynevezett élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai, bár az ártalomcsökkentés és egészséges életmód felé történő elmozdulás erőteljesen megosztja még a korosztályt.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem