A közösségi médiában mindenki utazik és mindenki boldognak tűnik – de vajon tényleg így van?
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete, amely egy olyan, most induló platform, amelynek segítségével bárki könnyen és olcsón lecserélheti a ruhatárát.
“Nem az a legnagyobb kihívás, hogy valaki rátaláljon egy ruhára, hanem hogy túladjon rajta” - mondta Polgár-Zsilán Anita, a Ruhacsúszda alapítója, aki szerint az emberek jobb híján otthonukban halmozzák fel a feleslegessé vált darabokat, amelyek ezután egyre kevésbé lesznek kelendőek. Különösen így vannak a családok a gyerekek ruháival, amelyeken nem mindig könnyű túladni. Ez nemcsak időpocsékolás, hanem óriási pazarlás is. Ezen kíván változtatni a Ruhacsúszda, amely egy automatizált ruhatár-beváltó platform, így megfelelő választ kínál a családoknak, amelyek gyorsan és egyszerűen szeretnék forgatni ruhatárukat.
Hogyan működik a Ruhacsúszda?
Egy rövid űrlap kitöltése után 3 kilós dobozba rendezve kell feladni a kinőtt vagy nem használt ruhákkal teli csomagot! Cserébe pedig rövidesen érkezik a megfelelő méretű ruhatár. Nem kell tárolni, eladni, nincs hirdetés, nincs fotózgatás!
Az előfizetési rendszerben mindenki meghatározhatja a ruhacsomag összetételét – nem, méret, szezon és stílus alapján. Az előfizetők a beküldött ruhákért cserébe rendszeresen kapnak meglepetéscsomagokat, amelyek tartalma akár a gyerekek növekedéséhez igazodik, de a Ruhacsúszda a felnőttuhák cseréjére is ideális. A csere egyszerű és rugalmas: ha valami nem felel meg, visszaküldhetik, és cserébe másik ruhát kapnak.
Pénzügyi előnyök: akár 70%-os megtakarítás a ruhavásárlásban
A Ruhacsúszda használatával az előfizetők jelentős pénzügyi megtakarítást is elérhetnek. Míg egy új kollekció szezononként akár több tízezer forintba is kerülhet, a Ruhacsúszda előfizetésével ezek az összegek töredékükre csökkennek. Egy előfizető évente átlagosan 60-80 ezer forintot spórolhat meg az új ruhák árának elkerülésével. Ez a fenntarthatóság mellett komoly könnyebbséget jelent a családi költségvetés számára is.
Döbbenetes adatok a divatipar környezeti hatásairól
A világon évente több mint 92 millió tonna ruhahulladék keletkezik. Ez a szám 2030-ra várhatóan 134 millió tonnára nő. A divatipar a második legszennyezőbb iparág a világon, évente 1,2 milliárd tonna szén-dioxidot bocsát ki – ez több, mint a légi és hajózási közlekedés kibocsátása együttvéve. Ráadásul a gyerekek ruhatára az egyik leggyorsabban forgó terület, hiszen a kicsik évente akár 3-4 ruhaméretet is nőhetnek. Egyetlen előfizetéssel a Ruhacsúszda évente akár 135.000 liter vizet takarít meg, és 450 kg szén-dioxid kibocsátás-csökkentést érhet el háztartásonként.
A Ruhacsúszda értékei: Fenntarthatóság, közösség, és egyszerűség
A Ruhacsúszda nemcsak egy platform, hanem egy újfajta gondolkodásmódot is jelent. Célja egy olyan ökoszisztéma kialakítása, amelyben a közösség tagjai megosztják egymással a kinőtt ruháikat, ezzel csökkentve a textilhulladékot és a felesleges fogyasztást. A Ruhacsúszda elsősorban azoknak az szól, akiknek nincs idejük, és kapacitásuk menedzselni a család ruhatárát. Csererendszerrel a vevők pénzt, időt, és tárolóhelyet spórolhatnak, miközben védik a bolygót a fölösleges ruhavásárlás negatív környezeti hatásaitól.
Nincs hasonló megoldás a piacon
A Ruhacsúszda Magyarországon egyedülálló módon köti össze a fenntarthatóságot a praktikus megoldásokkal. A platform innovatív, technológia-alapú rendszere egyszerűvé és élvezetessé teszi a ruhák körforgását. Most a Brancs felületén gyűjtik az első előfizetőket.
(x)
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








