1 °C Budapest
Kid toys background. Copy space for text

Mit nekik válság: úgy veszik a magyar szülők ezeket a játékokat, mint a cukrot

2021. július 14. 15:07

A tavaly március óta zajló, változó mértékű korlátozások és nyitvatartási változások természetesen a játékpiacot sem hagyták változatlanul.Ennek ellenére a magyar játékpiac képes volt növekedni az előző év azonos időszakához képest.

A GfK már közel 3 éve monitorozza a hagyományos játékpiacot, 11 különböző árucsoportra készítve értékeléseket. Külön vizsgálva az online és a tradicionális vásárlások arányát és trendjeit.

Az év első 5 hónapját vizsgálva látható, hogy a magyar játékpiac képes volt növekedni az előző év azonos időszakához képest. A 2019-es év első hónapjaival ellentétben, ebben az időszakban az online vásárlások további növekedése mellett már a bolti forgalom is növekedni tudott. Az online vásárlások az év legelején tovább nőttek, a tetőzés azonban márciusban volt, amikor 94%-os ugrással közel megduplázódtak az internetes vásárlások a játékpiacon.

Az időszak legnagyobb értékbeni növekedését realizáló játék kategóriája az építőjáték (Building Sets) volt. A mért panelen a legnagyobb részt képviselő építőjáték kategória 38%-os értékbeni növekedést ért el. A tavalyi év nyertese, a kültéri játék kategória (Sports & Leisure), az idén 10%-os értékbeni növekedést ért el, ami már nem olyan nagy mértékű, mint előző évben, de a 11 kategória értékbeni arányait nézve még mindig a második legnagyobb részt képviselő árucsoport maradt. A kisebb növekedés oka, hogy a családok – akik megtehették - már a tavalyi korlátozások alatt megvásárolták gyermekeiknek a trambulint, hintát.

Mely kategóriák az online vásárlás erősödésének nyertesei?

A mért kategóriák egymáshoz viszonyított értékbeni súlyát nézve az online és tradicionális csatornákat is az építőjáték és a kültéri játékok uralják. Az online és a bolti vásárlásnak is megvannak a kihelyezési és szállítási sajátosságai, ebből adódóan is mutatkoznak eltérések az egyes játék kategóriák.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Kategóriáktól függetlenül az online vásártér egyértelmű előnyt élvez azoknál a játékoknál, ahol a magasabb érték miatt a vásárlók szeretnek körültekintőbben tájékozódni az árakról vagy nagyobb méretüknél fogva előnyben részesítik a házhozszállítást.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 28. szombat
Károly, Karola
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?