Nagyon sok jel árulkodhat arról, hogy feltételezhetően tisztességtelen szándékú vállalkozással állunk szemben.
A tavaly március óta zajló, változó mértékű korlátozások és nyitvatartási változások természetesen a játékpiacot sem hagyták változatlanul.Ennek ellenére a magyar játékpiac képes volt növekedni az előző év azonos időszakához képest.
A GfK már közel 3 éve monitorozza a hagyományos játékpiacot, 11 különböző árucsoportra készítve értékeléseket. Külön vizsgálva az online és a tradicionális vásárlások arányát és trendjeit.
Az év első 5 hónapját vizsgálva látható, hogy a magyar játékpiac képes volt növekedni az előző év azonos időszakához képest. A 2019-es év első hónapjaival ellentétben, ebben az időszakban az online vásárlások további növekedése mellett már a bolti forgalom is növekedni tudott. Az online vásárlások az év legelején tovább nőttek, a tetőzés azonban márciusban volt, amikor 94%-os ugrással közel megduplázódtak az internetes vásárlások a játékpiacon.
Köszönhető ez elsősorban annak, hogy az idén a korai húsvét április első hétvégéjén egybeesett a boltbezárások időszakával. Május végén, a gyereknapi játékvásárlások egy része már visszatért a tradicionális csatornákban, megállítva az online vásárlások további növekedését.
Az időszak legnagyobb értékbeni növekedését realizáló játék kategóriája az építőjáték (Building Sets) volt. A mért panelen a legnagyobb részt képviselő építőjáték kategória 38%-os értékbeni növekedést ért el. A tavalyi év nyertese, a kültéri játék kategória (Sports & Leisure), az idén 10%-os értékbeni növekedést ért el, ami már nem olyan nagy mértékű, mint előző évben, de a 11 kategória értékbeni arányait nézve még mindig a második legnagyobb részt képviselő árucsoport maradt. A kisebb növekedés oka, hogy a családok – akik megtehették - már a tavalyi korlátozások alatt megvásárolták gyermekeiknek a trambulint, hintát.
Mely kategóriák az online vásárlás erősödésének nyertesei?
A mért kategóriák egymáshoz viszonyított értékbeni súlyát nézve az online és tradicionális csatornákat is az építőjáték és a kültéri játékok uralják. Az online és a bolti vásárlásnak is megvannak a kihelyezési és szállítási sajátosságai, ebből adódóan is mutatkoznak eltérések az egyes játék kategóriák.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kasszazónás minifigurákat, gyermek járműveket (Toc Vehicle) és plüss (Plush) játékokat többet vásárolnak személyesen, bolti környezetben, ahol élőben nézhető meg a termékkínálat. Ezzel szemben például az építőjátékok, amik egyértelműen megadható paraméterekkel rendelkeznek, nagyobb arányban értékesítenek online.
Kategóriáktól függetlenül az online vásártér egyértelmű előnyt élvez azoknál a játékoknál, ahol a magasabb érték miatt a vásárlók szeretnek körültekintőbben tájékozódni az árakról vagy nagyobb méretüknél fogva előnyben részesítik a házhozszállítást.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kémkedéssel gyanúsított kettős állampolgárokat vettek őrizetbe Bayreuthban – merényletre készültek
- Fontos gyakorlati tudnivaló derült ki az otthonfelújítási programról
- Segítséget nyújt az állam a Hotel Silvanus helyreállításához
- Szorult helyzetben a horvát választás győztese, hónapokig húzódhat a kormányalakítás
- Nem kérdés, marad a Farkasok mestere
- Tüntettek a Diószegi utcai házak állami kisajátítása ellen