Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki az egyik felkapott budapesti turistalátványosság közelében enne egy jó lángost
2019. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 3,4 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára emelkedett jelentős mértékben.
A KSH legfrisseb inflációs kiadványa szerint 12 hónap alatt, 2018. júniushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 5,8 százalékkal nőtt, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 17,7, a sertéshúsé 12,1, a liszté 11,4, a péksüteményeké 8,6, a kenyéré 8,0 százalékkal magasabb, a tejé 5,7, a kávéé 4,3, a tojásé 2,6 százalékkal alacsonyabb lett. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 7,1, ezen belül a dohányáruké 9,5 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 3,1, ezen belül az üdülési szolgáltatásokért 6,0 százalékkal kellett többet fizetni. A járműüzemanyagok ára viszont 1,3 százalékkal mérséklődött.
Az előző évhez viszonyított adatokon kívül a KSH azt is vizsgálta, hogy 2019 májusa és júniusa között hogyan változtak az árak. Így, az elérhető adatok alapján kiderült, hogy a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal csökkentek. Az élelmiszerek ára 0,1 százalékkal mérséklődött, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) árának 2,4 százalékos csökkenése következményeként - ez utóbbi csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,2 százalékkal nőtt.
Az élelmiszereken belül a sertéshús 2,1, a kenyér 1,0, a sajt 0,5 százalékkal drágult, míg a többi tejtermék ára összességében 1,5 százalékkal csökkent. A szolgáltatásokért 0,4 százalékkal többet kellett fizetni, ezen belül a sport- és a múzeumi belépők ára 1,9 százalékkal emelkedett. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,5, a járműüzemanyagok ára 3,7 százalékkal csökkent.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


