Lassan az összes nagyobb mobilgyártó publikálja második negyedéves számait, így kezd kirajzolódni a kép a mobilpiaci trendekről. Az értékesített készülékek alapján a világ legnagyobb mobilgyártójának számító Nokia gyakorlatilag eltűnt a mobilpiacról, ami a profitrészesedést illeti, miközben az Apple a teljes iparág működési eredményének kétharmadát zsebre teszi - derül ki az asymco.com gyűjtéséből.
Összességében kismértékben csökkent a második negyedévben a mobilgyártók profitja iparági szinten az első negyedévhez képest és a legnagyobb szereplők között több olyat is találunk, amelyik a működési eredmény szintjén nem ért el nyereséget a mobilgyártáson. Sem a Nokia, sem a Motorola, sem az LG, sem a Sony Ericsson nem könyvelt el profitot.
Az Apple sikere viszont töretlen, a lezárt negyedévben már a szektor működési eredményének kétharmadát birtokolta, míg az első negyedévben 57%-ra, a tavalyi év utolsó két negyedévében pedig 50%-ra rúgott súlya. A Samsung az iparági nyereség 15%-át, a Research in Motion pedig 11%-át tette zsebre. Figyelemre méltó még a HTC teljesítménye, részesedése a szektor profitjából 7,4%-ra rúgott, amely új csúcsot jelent a társaság történetében.
A fő trendek nem sokat változtak az első negyedévhez képest. A három mobilgyártó (RIM, Apple, HTC), amely az okostelefonok korszaka előtt, vagyis mintegy négy évvel ezelőtt mindössze az iparági profit 11%-át tudták magukénak, mostanra 84%-ot hasítanak ki a profitból.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni