Egész évben szerveznek különféle árubemutatókat erre szakosodott cégek, ám a karácsony előtti időszak itt is dömpingnek számít. A legtöbbször szórólapok útján jutnak el a későbbi résztvevőkhöz, néha azonban közvetlenül telefonon keresik meg leendő vásárlóikat, jobbára nyugdíjasokat - írja a bama.hu.
A lap beszámol egy elképesztő esetről: Özv. K. Istvánné 70 éves pécsi nyugdíjas remek üzletet kötött a minap. Egy termékbemutatón egy egymillió forintos mágneses matracot megkapott potom 300 ezerért. Sőt, a cég ajándékokkal is elhalmozta a vásárlás fejében. A nem kis összegről ott helyben, azonnal kellett döntenie, ám a jólelkű cég részletfizetést is felkínált. Ráadásul elmondták, hogy a matrac minden olyan betegség kezelésére alkalmas, amely miatt ő, vagy valamely családtagja szenved. A családtagok azonban egyáltalán nem repestek a boldogságtól az üzlet miatt. Már másnap hívták a céget, ám azok a szerződés apró betűs részére hivatkoztak, miszerint kötbérrel sújtják a visszalépőket, ami a 30 százalékos mérték miatt 100 ezer forintot tett ki. És egy kósza megjegyzés is elhangzott arról, hogy a kötbért ráterhelhetik a lakásra.
Góra Zoltánné, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság felügyelője, és Horváth Lászlóné, a Fogyasztóvédelmi Egyesület baranyai elnöke is leszögezte, nem kérhet kötbért egyik cég sem. A termékbemutatókra speciális feltételek vonatkoznak. Ilyen, hogy a vevő indoklás nélkül, egyoldalúan elállhat a szerződéstől. Következmények nélkül felmondhatja azt a szerződéskötéstől, illetve - ha később kapta meg - a vásárolt termék kiszállításától számított nyolc munkanapon belül.
Kiemelten ellenőriztük idén a régióban a termékbemutatókat, amelyekre egy külön kormányrendelet is vonatkozik - közölte Góra Zoltánné.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház
- Gyászol a filmvilág, elhunyt András Ferenc
- Hét börtönőr állt bíróság elé, egy rab bántalmazásával vádolják őket
- Hernádi Zsolt: aggódva figyeljük az állami beavatkozások hatását
- Donald Tusk: május 10-én átalaktjuk a varsói kormányt
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték