Az egykoron garázscégként induló, nevét a gyönyörű lesbos-szigeti nyaralóhelyről (Vatera Beach-ről) kapó Vatera.hu 10. születésnapját ünnepelte. Az oldal régiós szinten is több országban jelen van és további növekedést tervez a közeljövőben. Mára már 1,3 millió felhasználóval és 1,5 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált.
Kezdetben öt országban (Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Törökországban és hazánkban) indult el a Vatera, mint aukciós oldal.
A 2010-es évet dinamikus hazai növekedés jellemzi: 43 százalékos emelkedés mutatható ki (2010 április és október között) az online piactér átmenő forgalmában a felhasználók száma 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott, és ma már minden nyolcadik magyar regisztrált az oldalon.
Idén új kategóriákkal (piperecikk, élelmiszerek, állateledel-állattartás) bővült a kínálat. A legutolsó teljes pénzügyi évében 17,5 milliárd Ft átmenő forgalmat, 1 milliárd Ft nettó árbevételt és 79 millió Ft adózott eredményt realizált a magyar vállalkozás.
Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.
Mivel a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut (így inkább hasonlít egy webshopra az oldal), és a TeszVesszel is összeolvadtak, egy arculatváltás is következni fog a jövőben. Új logóval és egyszerűbb felhasználói felülettel fogunk találkozni.
Piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre. A csalások megelőzése érdekében monitoring rendszert alakítottak ki, amely kiszűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera úttörő módon egy biztonsági csapatot is foglalkoztat több tízmilliós költséggel.
Az utóbbi évek 3,7 millió tranzakciója közül 200 esetben fordult elő visszaélés. A Vatera minden esetben feljelentést tett, és polgári peres eljárás után a kártalanításra is sor került.
A portál célja, hogy továbbra is a legnagyobb kereslet-kínálatot nyújtsa a hazai e-piacon, kihasználva a cégcsoport szinergiáit: a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1. hatállyal egybeolvadt és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Allegroup.hu Kft. Magyarország vezető e-kereskedelmi piactereit foglalja magába. Egy felmérés szerint 2009-ben még csak 60 százalékos volt a magyar emberek körében a Vatera ismertsége, mára ez 81 százalék. A lapletöltések tekintetében a hatodik legnagyobb online oldal Magyarországon.
Az eBay-től nem tart a vállalat vezetése. A világ legnagyobb aukciós oldala még népszerűsítheti is az internetes vásárlást. Nem beszélve arról, hogy a magyarok 74 százaléka semmilyen idegen nyelvet nem beszél, ezért az eBayen történő vásárlás problémákat okozhat nekik, szemben a Vaterával.
Az Allegroup központja Lengyelországban található és 15 országban vannak jelen. Magyarország, Szerbia és Románia egy régiót alkot, amely a Vatera irányítása alatt 10 internetes oldalt irányít.
A jövőben az aktivitás növelésével és új oldalak indításával szeretnék fokozni forgalmukat. Egyelőre nem tervezik a Vatera eBayhez hasonló nemzetközivé tételét, mivel a közép-kelet európai térségben nagyon nagy a szerepe a nyelvi lokalitásnak. Egy románul hirdető eladótól valószínűleg nem fog külföldi akár magyar, akár lengyel felhasználó vásárolni. (A TeszVesz indulásakor volt is erre lehetőség, de egyetlen nemzetközi ügylet sem köttetett.)
A növekedési lehetőségekről Csupor Erik, a Vatera divízió ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ha a lengyel példából indulunk ki (ahol 39 millió lakosból 14 millió tagja a Vaterának), akkor még van hová fejlődni hazánkban is.

Nesze neked IKEA karácsonyi kalendárium: Szlovákiában vagy Ausztriában sokkal jobban megéri megvenni
Szeptember közepe óta ismét kapható az IKEA Vintersaga adventi kalendáriuma, ami Magyarországon normál áron 4 990 forintba, Family kártyával pedig 4 290 forintba kerül.

Lámpákat vizsgált a fogyasztóvédelem: az összes megbukott a teszteken, ezeket semmiképp se vedd meg!
Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt időszakban a hordozható, lítiumion-akkumulátoros lámpákat ellenőrizte,

Súlyos boltbezárásokra készülhetnek a magyar vásárlók: már a héten elkezdődik, muszáj előre készülni
Október 23-ból egy négynapos hosszúhétvége kerekedik, azonban nem ez lesz utolsó az idén, hogy az ünnep mellett zárva tartanak a boltok.
-
Dübörög az energiaátmenet a kkv-szektorban - akár félmilliárd forint hitel is igényelhető
A kkv-szektor gyorsan igyekszik alkalmazkodni az új energiapiaci környezethez, de ez rendkívül tőkeigényes. Pánikra nincs ok: a cégeknek csak válogatnia kell a pályázatok között.
-
A jövőálló cég IT-stratégiája: mit néz a döntéshozó? (x)
Az informatikai döntések ma már üzleti döntések is.
-
#NoFilter: a Rossmann és a Krémmánia közös könyvet adott ki (x)
Október közepén ünnepélyes könyvbemutatóval érkezett a Rossmann polcaira a #NoFilter könyv – hiánypótló, tudományosan megalapozott, mégis közérthető útmutató.


