Az egykoron garázscégként induló, nevét a gyönyörű lesbos-szigeti nyaralóhelyről (Vatera Beach-ről) kapó Vatera.hu 10. születésnapját ünnepelte. Az oldal régiós szinten is több országban jelen van és további növekedést tervez a közeljövőben. Mára már 1,3 millió felhasználóval és 1,5 millió termékkel a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőjévé vált.
Kezdetben öt országban (Lengyelországban, Csehországban, Görögországban, Törökországban és hazánkban) indult el a Vatera, mint aukciós oldal.
A 2010-es évet dinamikus hazai növekedés jellemzi: 43 százalékos emelkedés mutatható ki (2010 április és október között) az online piactér átmenő forgalmában a felhasználók száma 29 százalékkal, míg a termékszám 20 százalékkal gyarapodott, és ma már minden nyolcadik magyar regisztrált az oldalon.
Idén új kategóriákkal (piperecikk, élelmiszerek, állateledel-állattartás) bővült a kínálat. A legutolsó teljes pénzügyi évében 17,5 milliárd Ft átmenő forgalmat, 1 milliárd Ft nettó árbevételt és 79 millió Ft adózott eredményt realizált a magyar vállalkozás.
Egyre több minőségi nagyeladó is vaterázik; így a vásárlók akár a Kika, a Praktiker vagy a Baumax választékából is válogathatnak.
Mivel a Vatera kínálatának közel 60 százaléka már fix áras aukcióként fut (így inkább hasonlít egy webshopra az oldal), és a TeszVesszel is összeolvadtak, egy arculatváltás is következni fog a jövőben. Új logóval és egyszerűbb felhasználói felülettel fogunk találkozni.
Piacvezető aukciós portálként a Vatera kiemelten figyel a biztonságos kereskedésre. A csalások megelőzése érdekében monitoring rendszert alakítottak ki, amely kiszűri a gyanús, csalásra készülő felhasználókat. Emellett a Vatera úttörő módon egy biztonsági csapatot is foglalkoztat több tízmilliós költséggel.
Az utóbbi évek 3,7 millió tranzakciója közül 200 esetben fordult elő visszaélés. A Vatera minden esetben feljelentést tett, és polgári peres eljárás után a kártalanításra is sor került.
A portál célja, hogy továbbra is a legnagyobb kereslet-kínálatot nyújtsa a hazai e-piacon, kihasználva a cégcsoport szinergiáit: a Vatera.hu Kft. és a TeszVesz.hu Aukció Kft. 2010. november 1. hatállyal egybeolvadt és allegroup.hu Kft. néven folytatja tevékenységét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Allegroup.hu Kft. Magyarország vezető e-kereskedelmi piactereit foglalja magába. Egy felmérés szerint 2009-ben még csak 60 százalékos volt a magyar emberek körében a Vatera ismertsége, mára ez 81 százalék. A lapletöltések tekintetében a hatodik legnagyobb online oldal Magyarországon.
Az eBay-től nem tart a vállalat vezetése. A világ legnagyobb aukciós oldala még népszerűsítheti is az internetes vásárlást. Nem beszélve arról, hogy a magyarok 74 százaléka semmilyen idegen nyelvet nem beszél, ezért az eBayen történő vásárlás problémákat okozhat nekik, szemben a Vaterával.
Az Allegroup központja Lengyelországban található és 15 országban vannak jelen. Magyarország, Szerbia és Románia egy régiót alkot, amely a Vatera irányítása alatt 10 internetes oldalt irányít.
A jövőben az aktivitás növelésével és új oldalak indításával szeretnék fokozni forgalmukat. Egyelőre nem tervezik a Vatera eBayhez hasonló nemzetközivé tételét, mivel a közép-kelet európai térségben nagyon nagy a szerepe a nyelvi lokalitásnak. Egy románul hirdető eladótól valószínűleg nem fog külföldi akár magyar, akár lengyel felhasználó vásárolni. (A TeszVesz indulásakor volt is erre lehetőség, de egyetlen nemzetközi ügylet sem köttetett.)
A növekedési lehetőségekről Csupor Erik, a Vatera divízió ügyvezető igazgatója elmondta, hogy ha a lengyel példából indulunk ki (ahol 39 millió lakosból 14 millió tagja a Vaterának), akkor még van hová fejlődni hazánkban is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml