Idén Svájc pénzügyi fővárosa, Zürich nyerte a világ legélhetőbb városainak versenyét, második helyre szorítva a huszonötös listán a tavalyi győztes Koppenhágát.
Az immár harmadik alkalommal felállított ranglistán, amit egy brit magazin, a Monocle állít össze, idén Zürichet választották a legotthonosabb városnak, második helyen Koppenhága, harmadikon Tokió, míg negyediken München végzett, amely 2007-ben még listavezetőnek számított. Az ötödik a rangsorban Helsinki.
A magazin főszerkesztője, Tyler Brule megjegyezte, hogy Zürich nem épp az éjszakai élet miatt nyerte el a rangos első helyet, de nem is ez a legfontosabb szempont az életszínvonal, élhetőség kérdéskörben.
Az indexet számos szempont szerint állították össze, többek között a tömegközlekedés színvonala, a közbiztonság, az egészségügy és oktatás színvonala, illetve a városban található mozik száma alapján. Azt is figyelembe vették, hogy a város milyen lehetőségeket biztosít a kis- és középvállalatok számára, amiben Zürich rendkívül jó pontszámokat ért el, de a nemrégiben történt infrastrukturális beruházások, és az áruházláncok relatív kevés száma is plusz pontot hoztak a városnak.
A tízes lista többi helyezettje sorrendben Stockholm, Bécs, Párizs, Melbourne és Berlin.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


