Tizenöt éves kor alatt egyáltalán nem lenne szabad alkoholt adni a gyermekeknek, még egy kis pohárkával sem - nyilatkozta Nagy-Britannia fő egészségügyi tanácsadója, miután egy felmérés kimutatta, hogy a 13 évesek húsz százaléka hetente legalább egyszer iszik.
A brit törvények meglehetősen szabadon kezelik a fiatalok alkoholfogyasztási kérdéseit. Bár 21 éves kor alatt senki nem vásárolhat alkoholt, vagy fogyaszthat nyilvános helyen, az otthon szentsége védelmet nyújthat efféle kihágásokra. A szülők öt éves kor felett nyugodtan adhatnak alkoholt a gyermekeiknek, aminek azonban mostanra meg is lett a megdöbbentő következménye.
Egy nemrég készült felmérés szerint Nagy-Britanniában 300 ezer 11 és 15 év közötti fiatal rúg be minden héten, a 13 éves fiataloknak pedig 20 százaléka iszik alkoholt legalább hetente egyszer. A brit kormányzat első ízben adott ki bármiféle tanácsot a fiatalok ivási szokásainak kérdésében és nem is tervezi törvény formában a parlament elé terjeszteni a kérdést.
Ugyanakkor Nagy-Britanniában ijesztő mértékben növekedett a kóros mértékű ivászat, illetve az ezzel összefüggő májproblémák kialakulása a fiatalok körében. Ezen felül az alkohol vált a 16 és 24 év közöttiek elhalálozási statisztikáiban a leggyakoribb kiváltó okká. Egy felmérés kimutatta azt is, hogy akik kora ifjúságukban megkóstolják az alkoholt, később sokkal valószínűbben válnak függővé.
A közvélemény azonban rettentően megosztott a kérdésben. Egyesek szerint ugyanis fontos megismertetni a fiatalokat az alkohollal és annak káros hatásaival, mivel a tiltás csak rejtett fogyasztáshoz vezet. Mások viszont épp azzal érvelnek, hogy maguk a szülők helyezik piedesztálra az alkoholfogyasztást és teszik azt a fiatalok mindennapjainak részévé.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








